Článek
Letoun přepraví do západoaustralského Perthu zhruba 120 tun těžký turbogenerátor, který vyrobila plzeňská strojírna Brush Sem.
Celkem 84 metrů dlouhý antonov s rozpětím křídel přes 88 metrů bude muset po cestě do Austrálie třikrát doplňovat palivo, protože naložený uletí maximálně 4000 kilometrů. Podle plánu má mít mezipřistání v Turkmenistánu, Indii a Indonésii. Informovala o tom přepravní společnost DB Schenker.
KOMENTÁŘ DNE: | |
---|---|
Očima Saši Mitrofanova: Srážka aligátora s čápem |
Po přistání v Perthu generátor pojede zbytek cesty do rafinerie v západní Austrálii po silnici. Po dálnici cestoval rozměrný náklad v noci na středu také z Plzně do Prahy.
Generátor je dlouhý 8,8 metru, široký víc než 3,5 metru a na výšku měří téměř 3,2 metry. Neveze ho loď, ale letadlo kvůli tomu, že ho australská rafinerie chtěla mít na místě rychle. Do letadla generátor naložily dva jeřáby, dovnitř ho posunuly s pomocí speciální 40 metrů dlouhé rampy.
Náklad se do antonova dostává netypicky zpředu, po odklopení části trupu pod pilotní kabinou.
Antonov-225 Mrija je nejdelším a zároveň nejtěžším letounem, jaký kdy byl zkonstruován. Maximální vzletová hmotnost může dosáhnout až 640 tun. Navržen byl pro přepravu sovětského raketoplánu a části nosné rakety. Vyroben byl pouze jediný stroj.
Do Prahy tento letoun přiletěl poprvé v roce 1989, když se vracel s raketoplánem Buran připevněným k trupu z letecké přehlídky v Paříži. Naposledy se v českém hlavním městě objevil v roce 2006, když převážel z Berlína do Číny turbíny. Počátkem loňského roku přepravoval obrněnou techniku z ostravského letiště do Afriky.