Článek
Do autobusu, který byl vyroben v Belgii firmou Van Hool, se vejde téměř 200 cestujících, v běžných kloubových autobusech to je zhruba o třetinu méně. Celková délka je 24,785 metru.
„Je to velký úspěch a chci poděkovat dopravního podniku, že byl schopen toto sjednat. Je to zároveň velká odvaha, protože pražské komunikace nejsou stavěny na tak dlouhé spoje, ale povedlo se to,“ uvedl náměstek pražské primátorky Petr Dolínek (ČSSD).
Výhodou autobusu je jeho velikost. Není jen delší než klasické autobusy, ale je také vyšší. Zajímavostí je, že Van Hool má stejný počet pneumatik, jako jiné autobusy linky 119. Je to tím, že ostatní vozy mají dvě takzvané dvojité montáže, zatímco Van Hool jen jednu.
Možná i do zoo
„Je to v Praze jeden z prvních autobusů, který má tři zcela automatické klimatizace a samostatnou klimatizaci pro řidiče,“ popsal Novinkám Jan Starosta, jednatel společnosti Unitesta, která na českém trhu zastupuje výrobce těchto vozů.
Na vytížené lince na letiště autobus jezdí kvůli velkému množství cestujících, kteří se do něj vejdou. Podle ředitele Ropid Petra Tomčíka chce organizace vyzkoušet autobus i na lince do ZOO a Suchdola.
„Musíme ověřit efektivitu autobusu. Výhodou třeba je, že nahradí dva autobusy, tudíž nebudou muset být nasazeni dva řidiči, a spotřeba nafty bude určitě také nižší," řekl Tomčík.
Pokud by se autobus osvědčil, bude Ropid zvažovat koupi dalších vozů.