Hlavní obsah

Nečas chce stanovisko od Julínka, Kalouskovi je z toho „na dávení“

Praha
Aktualizováno

Premiér Petr Nečas chce od exministra zdravotnictví Tomáše Julínka stanovisko k trestnímu stíhání kvůli údajně nevýhodné smlouvě na provoz letecké záchranky (LZS). Za to si vysloužil ostrou kritiku od jeho koaličního kolegy Miroslava Kalouska (TOP 09). Ten uvedl, že je mu z Nečasova výroku "na dávení", neboť Nečas sám byl coby místopředseda tehdejší vlády u Julínkova rozhodnutí.

Foto: Petr Hloušek, Právo

Ministr financí Miroslav Kalousek (TOP 09) a premiér Petr Nečas (ODS).

Článek

Julínek se zatím k obvinění, o němž informovala policie v pátek, nevyjádřil. Nečas vzkázal v pondělí přes mluvčího vlády Jana Hrubeše, že se teprve po Julínkově vyjádření rozhodne o dalším postupu.

"V této chvíli nejsou předsedovi vlády známy žádné skutečnosti, ze kterých by vyplývalo, že Tomáš Julínek při procesu transformace letecké záchranné služby postupoval protiprávně, zvláště pokud se jednalo o realizaci procesu vycházejícího z rozhodnutí tehdejší vlády," dodal mluvčí.

Foto: Milan Malíček, Právo

Senátor Tomáš Julínek při jednání horní komory parlamentu

Nečasův přístup se nelíbí ministrovi financí Miroslavu Kalouskovi. Upozornil, že Nečas byl místopředsedou vlády, která rozhodovala o tom, že provoz letecké záchranné služby budou zajišťovat soukromé společnosti. "Bylo to správné rozhodnutí, a jestli Nečas jako tehdejší místopředseda říká, že neví, o čem se rozhodovalo, tak mám lehce dávivý pocit," řekl Kalousek v Radiožurnálu.

Exministr zdravotnictví byl obviněn ze zneužívání pravomoci veřejného činitele a porušování povinnosti při správě cizího majetku. Toho se měl dopustit vypsáním tendru na provozovatele letecké záchranné služby v roce 2008. V něm zvítězily firmy Alfa Helicopter a DSA, dosud přitom službu provozovala armáda a policie. Podle vyšetřovatelů pak výrazně vzrostly náklady na provoz letecké záchranky.

Podle někdejšího Julínkova mluvčího Tomáše Cikrta ale armáda a policie před vypsáním tendru přestaly mít zájem provozovat LZS za daných podmínek. Náklady by tak podle něj musely být navýšeny, i kdyby provozovatel zůstal stejný. [celá zpráva]

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám