Článek
„Přestavba křižovatky na okružní zajistí v místech s vysokou intenzitou dopravy větší plynulost i bezpečnost silničního provozu,“ uvedl Jiří Veselý, regionální mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
Křižovatka za více než 58 milionů korun sousedí s průmyslovou zónou, v níž je i největší závod v kraji Bosch. Podle posledního sčítání dopravy frekventovaným úsekem jezdí více než 12 500 vozidel denně, z toho zhruba třetinu tvoří nákladní doprava.
ŘSD zahájilo práce v květnu, v červenci firma dokončila první půlku nové okružní křižovatky a převedla na ni provoz. „Pak se práce soustředily na budování druhé poloviny stavby a také na rekonstrukci vozovky větve exitu 112 dálnice D1, a to jak na sjezdu směr Havlíčkův Brod a Jihlava, tak na nájezdové rampě směr Praha,“ vysvětlil Veselý.
Stavbaři použili na rondelu s vnějším průměrem 44 metrů celkem 6000 tun asfaltové směsi a položili dlažební kostky na ploše cca 1000 metrů čtverečních. Pro dominantní směry (Jihlava–Praha, Brno–Havlíčkův Brod, Havlíčkův Brod–Jihlava/Brno) navíc vznikly samostatné jednosměrné větve, které řidičům umožňují odbočit, aniž by museli vjet na kruhový objezd, takzvané bypassy.
Ne všechna dopravní omezení v pondělí zmizela. Na exit 112 už se dá sjet na Jihlavu či Havlíčkův Brod. „Zatím zůstane uzavřena nájezdová rampa směr Praha. Důvodem je probíhající oprava mostu na dálnici D1 na 112. kilometru. Nájezdová rampa totiž vyúsťuje na právě rekonstruovaný most, její uvedení do provozu plánujeme v listopadu,“ upřesnil mluvčí.