Článek
Oproti původnímu stavu, kdy tramvaje jezdily středem, budou koleje po okrajích v místě nynějších vozovek.
„Vozovky budou sdílené pro auta a tramvaje a střed náměstí je určen pěšákům. Vznikl tam 15 metrů široký prostor,“ řekl již dříve architekt Vladimír Vacek.
FOTO: Na Václavském náměstí tryská nová fontána
Trať by neměla zkomplikovat dopravu ani na magistrále, neboť podobně jako na náměstí I. P. Pavlova budou chodci přecházet a tramvaje projíždět v době, kdy auta stojí na červenou. V úseku u budov Národního muzea jsou koleje položeny již od roku 2019.
Vypsali jsme s @DPPOficialni veřejnou zakázku na stavbu tramvajové trati v horní části Václavského náměstí. Na začátku příštího roku začneme stavět. Koleje budou po stranách náměstí a uprostřed vznikne pěší promenáda. Současná stromořadí zůstanou a doplníme k nim jedno další.
— Adam Scheinherr (@Adam_Scheinherr) September 12, 2022
Obnova trati umožní ulevit tramvajovému uzlu v Lazarské, kde během jediné hodiny projíždí ve špičce přes 170 tramvají.
Přes horní část Václavského jezdily tramvaje do roku 1980.