Článek
Oproti původnímu stavu, kdy tramvaje jezdily středem, budou koleje po okrajích v místě nynějších vozovek.
„Vozovky budou sdílené pro auta a tramvaje a střed náměstí je určen pěšákům. Vznikl tam 15 metrů široký prostor,“ řekl již dříve architekt Vladimír Vacek.
Trať by neměla zkomplikovat dopravu ani na magistrále, neboť podobně jako na náměstí I. P. Pavlova budou chodci přecházet a tramvaje projíždět v době, kdy auta stojí na červenou. V úseku u budov Národního muzea jsou koleje položeny již od roku 2019.
Vypsali jsme s @DPPOficialni veřejnou zakázku na stavbu tramvajové trati v horní části Václavského náměstí. Na začátku příštího roku začneme stavět. Koleje budou po stranách náměstí a uprostřed vznikne pěší promenáda. Současná stromořadí zůstanou a doplníme k nim jedno další.
— Adam Scheinherr (@Adam_Scheinherr) September 12, 2022
Obnova trati umožní ulevit tramvajovému uzlu v Lazarské, kde během jediné hodiny projíždí ve špičce přes 170 tramvají.
Přes horní část Václavského jezdily tramvaje do roku 1980.