Hlavní obsah

Nadace Klausových a Lukoil daly dětským obětem nehod 300 000 korun

Právo, Jiří Ovčáček

Nadační fond manželů Livie a Václava Klausových a ruská ropná společnost Lukoil v úterý představily charitativní projekt na podporu dětských obětí dopravních nehod. V rámci projektu už bylo poskytnuto dětem a mladým lidem do 26 let celkově 309 tisíc korun. Pořadatelé akce mají ambici do konce roku dosáhnout celkové částky jeden milión.

Foto: Právo

Generální ředitel Lukoil pro střední Evropu Denis Ryupin a Livia Klausová.

Článek

Manželka prezidenta Livia Klausová na úterní tiskové konferenci ocenila, že projekt, se kterým přišla společnost Lukoil, souzní s filozofií nadačního fondu, který si zakládá na tom, že finanční pomoc jde přímo konkrétním potřebným. „Náš zájem je obrácen k lidem, kteří jsou odhodláni se se svou životní situací poprat,“ uvedla Klausová.

Výkonný ředitel nadačního fondu Klausových Ladislav Petrásek upřesnil, že k počátku června bylo na charitativní projekt předáno 504 tisíc korun. Z toho bylo dvaceti dětským obětem nehod poskytnuto 309 tisíc. Podle Petráska bylo velmi těžké vybírat, komu peníze poskytnout.

„Věřte, že těch srdceryvných příběhů byla celá řada,“ poznamenal s tím, že bylo zvoleno sociální kritérium, aby finance putovaly těm nejpotřebnějším. Petrásek prozradil, že pomoc obdržely dětí žijící po nehodě s pěstounem, poručníkem nebo třeba u babičky. Finance ale putovaly i za dívkou, která v důsledku dopravní nehody zůstala sama.

Přispívalo se nákupem speciálního kelímku na pumpě

V rámci charitativního projektu je dětským obětem nehod financováno vzdělávání, pomůcky nebo cestovné do školy. Částky se pohybovaly v rozpětí od 10 do 30 tisíc korun. Projekt bude nyní pokračovat druhou fází, kdy budou rozdány zbylé peníze. „Není pochyb, že do konce roku zbývající částku využijeme,“ slíbil Petrásek. Doplnil, že nadační fond Klausových za osm let existence poskytl 15 tisíc příspěvků, celkově jde o více než 41 miliónů korun.

Projekt odstartoval pilotní fází loni v prosinci. Lidé měli možnost přispět formou nákupu speciálního kelímku na kávu na čerpacích stanicích Lukoilu, kdy z každého šlo na pomoc dětským obětem dopravních nehod pět korun. Celkově se podařilo vybrat 252 tisíc korun. Stejnou sumu poskytl Lukoil.

Firma dále uspořádá v listopadu akci Měsíc charity, kdy bude poskytovat bez zvýšení ceny příspěvek z každého prodaného litru paliva. Generální ředitel Lukoil pro střední Evropu Denis Ryupin poznamenal, že jeho společnost hledala projekt, do kterého by se mohla zapojit. Slíbil, že do konce roku příspěvek na dětské oběti dopravních nehod dosáhne celkově jeden milión korun.

Související témata:

Výběr článků

Načítám