Hlavní obsah

Náborový příspěvek a vtípky pomáhají v Brně v boji s nedostatkem řidičů MHD

Brno

„Dělá se ti vzadu blbě? Staň se řidičem MHD!“ Tímto a dalšími vtípky spolu s nově zavedeným náborovým příspěvkem 100 tisíc korun úspěšně bojuje brněnský dopravní podnik s dlouhodobým nedostatkem řidičů autobusů, tramvají a trolejbusů. Celkem jich zaměstnává 1400. Schází mu 50 šoférů.

Foto: archiv DpmB

Náborový příspěvek s vtípky pomáhají v Brně v boji s nedostatkem řidičů MHD.

Článek

Situace je někdy tak vážná, že za volant musí i úředníci z kanceláří. Počet nováčků se ale nyní ve srovnání s předchozími lety zdvojnásobil.

„Náborový příspěvek se ukázal být efektivní motivací. Zájemce evidujeme i do dalších řidičských kurzů, které budeme otevírat v únoru, březnu a dubnu,“ řekl Novinkám generální ředitel podniku Miloš Havránek. Připomněl, že podnik denně přepraví po městě zhruba milion cestujících. Na nové řidiče se nyní zaškoluje osmnáct nováčků, což je podle něj rekord.

Odměna za nového kolegu

Dopravní podnik letos otevře třináct kurzů, čtyři na tramvaj, šest na autobus a tři na trolejbus. Náborový příspěvek 100 tisíc korun získají noví řidiči od podniku ve dvou splátkách. První po skončení kurzu, druhou po odpracovaném roce. Průměrná mzda řidičů byla loni 44 792 Kč, od letošního ledna se podle nové kolektivní smlouvy mzdy navýší o pět procent.

Náborový příspěvek se ukázal být efektivní motivací.
Miloš Havránek, generální ředitel Dopravního podniku města Brna

Firma navíc zavedla i program doporučení, kdy mohou stávající pracovníci získat k výplatě 10 tisíc korun navíc, pokud do podniku přivedou nového kolegu na pozici řidiče nebo elektromontéra. „Z důvodu nedostatku řidičů chodí kolegové častěji do služeb, jsou přetížení a někteří zvažovali odchod. Jsou situace, kdy si bez toho, že dopravu pomáhají zajišťovat i kolegové z administrativy, prostě neporadíme,“ uvedla mluvčí podniku Hana Tomaštíková.

„Chceš, aby se všichni modlili za tvé zjevení?“

S řízením vozů v krizi pomáhají všichni, kteří mají oprávnění řídit vozidla MHD, a to od šéfa marketingu až po manažery nebo techniky. Například nedávno, když jela parta dvaceti řidičů tramvají darovat krev, vyjel coby posila do terénu i jejich vedoucí, přestože měl dovolenou.

Kampaň podnik okořenil vtípky ve vozech MHD. Tyto cedulky působí na cestující jako magnet. Hesla „Nestůj v kolonách zadarmo! Staň se řidičem MHD!“ nebo „Chceš, aby se všichni modlili za tvé zjevení? Staň se řidičem šaliny!“ znala většina nastupujících nováčků.

„Doporučujeme jim hlásit se s předstihem, protože nejprve musí zájemci projít dopravně -psychologickým vyšetřením, poté lékařskými prohlídkami. Následně je čeká samotný kurz, který v závislosti na trakci trvá 2 až 4,5 měsíce. Už v tomto kurzu jsou ale našimi zaměstnanci a jsou placení,“ vysvětlila Vlasta Jánská z personálního oddělení dopravního podniku.

Výběr článků

Načítám