Hlavní obsah

Na Václavském náměstí se začnou stavět tramvajové koleje

Cestování hromadnou dopravou v Praze zkomplikují v nadcházejících týdnech a měsících rekonstrukce několika důležitých tramvajových tratí. Metropole do jejich modernizace letos pošle 2,5 miliardy korun. Klíčové je budování kolejí v horní části Václavského náměstí v Praze 1. Budovat se začne v červnu, stavba potrvá tři roky.

Foto: Jakub Cigler Architekti

Vizualizace rekonstruované horní části Václavského náměstí

Článek

Postup výstavby kolejí na Václavském náměstí, která začne v červnu, dopravní podnik ladí s vítězem tendru. Tím se stala firma Eurovia CS. Práce zaberou tři roky a vyjdou na 1,24 miliardy korun. Trať spojí Vinohradskou ulici v horní části náměstí s tratí v Jindřišské a Vodičkově, která protíná Václavské náměstí zhruba v polovině.

Lidé musejí počítat s výlukou ve Vodičkově a Jindřišské ulici, jež vypukne 29. června a potrvá do konce září. Tramvaj 9 dojede ze směru od sídliště Řepy před úřad Prahy 1 ve Vodičkově. Z druhé strany zamíří jen před poštu v Jindřišské linka od Žižkova.

„Zahájíme v prostředku Václavského náměstí, budeme pokračovat směrem nahoru,“ přiblížil stručně průběh výstavby technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. Konkrétní postup představí město později. Koleje se napojí na ty, které leží v Muzejní oáze mezi starou a novou budovou Národního muzea od roku 2017. Auta během výstavby pojedou obousměrně v jedné polovině náměstí.

Foto: Mapy.cz

Nová tramvajová trať.

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o  jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu se objeví po stranách prostranství, uprostřed povede promenáda.

Oprava kolejí u Výstaviště

Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) považuje za důležité také další stavby: dlouho chystanou opravu v ulici Dukelských hrdinů v sedmé části, pokračující výstavbu vozovny v Hloubětíně a prodloužení tratě na Pankráci.

Od 29. června do 25. října se budou řemeslníci činit v ulici Dukelských hrdinů v Praze 7.  Totální renovace se dotkne úseku od Strossmayerova náměstí po Výstaviště. Trať z roku 1985 tvoří velkoplošné panely, nahradí je tzv. pevná jízdní dráha s protihlukovými a antivibračními prvky.

Od 29. dubna linka 19 nedojede na tramvajovou stanici Pankrác, protože začne dostavba, která koleje dovede ke stejnojmenné zastávce metra na lince C. Akce souvisí s budováním podzemní dráhy linky D, neboť v rámci napojení D na C čeká Pankrác příští rok uzavírka. Dostavba skončí na konci letošního roku. „Stavba je poměrně složitá, součástí je i podchod pro pěší pod ulicí Na Pankráci,“ připomněl Šurovský.

Foto: Dopravní podnik

Rekonstrukce v ulici Milady Horákové startuje 17. dubna.

Od 17. do 28. dubna nepojedou tramvaje ulicí Milady Horákové, protože dělníci začnou vylepšovat trať v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí. Opatření se dotkne linek číslo 1, 8, 12, 25, 26, 91 a 96. Tramvaje nahradí autobus X 1, v noci X91.

Na konci dubna se pracovní čety vrhnou i na úsek Havlíčkova - Dlážděná v první městské části, kde se budou činit do 28. června. I v tomto případě staré panely nahradí pevná jízdní dráha s protihlukovými a antivibračními prvky. Trať pochází z roku 1983, poslední rekonstrukce se uskutečnila před dvaceti lety.

Za důležitou považuje Šurovský i rekonstrukci kolejí ve Spálené ulici mezi Lazarskou a Myslíkovou. Nastane od 11. do 25. července. Dopravní podnik ji vnímá jako bezodkladnou. „Doufáme, že do 11. července vydrží,“ poznamenal Šurovský. Během prací dopravní podnik posílí provoz metra B.

Související témata:

Výběr článků

Načítám