Hlavní obsah

Na Václavském náměstí se začnou stavět tramvajové koleje

Cestování hromadnou dopravou v Praze zkomplikují v nadcházejících týdnech a měsících rekonstrukce několika důležitých tramvajových tratí. Metropole do jejich modernizace letos pošle 2,5 miliardy korun. Klíčové je budování kolejí v horní části Václavského náměstí v Praze 1. Budovat se začne v červnu, stavba potrvá tři roky.

Foto: Jakub Cigler Architekti

Vizualizace rekonstruované horní části Václavského náměstí

Článek

Postup výstavby kolejí na Václavském náměstí, která začne v červnu, dopravní podnik ladí s vítězem tendru. Tím se stala firma Eurovia CS. Práce zaberou tři roky a vyjdou na 1,24 miliardy korun. Trať spojí Vinohradskou ulici v horní části náměstí s tratí v Jindřišské a Vodičkově, která protíná Václavské náměstí zhruba v polovině.

Lidé musejí počítat s výlukou ve Vodičkově a Jindřišské ulici, jež vypukne 29. června a potrvá do konce září. Tramvaj 9 dojede ze směru od sídliště Řepy před úřad Prahy 1 ve Vodičkově. Z druhé strany zamíří jen před poštu v Jindřišské linka od Žižkova.

„Zahájíme v prostředku Václavského náměstí, budeme pokračovat směrem nahoru,“ přiblížil stručně průběh výstavby technický ředitel dopravního podniku Jan Šurovský. Konkrétní postup představí město později. Koleje se napojí na ty, které leží v Muzejní oáze mezi starou a novou budovou Národního muzea od roku 2017. Auta během výstavby pojedou obousměrně v jedné polovině náměstí.

Foto: Mapy.cz

Nová tramvajová trať.

Tramvaje v horní části náměstí jezdily do roku 1980, o  jejich návratu rozhodlo minulé vedení města. Oproti původnímu stavu se objeví po stranách prostranství, uprostřed povede promenáda.

Oprava kolejí u Výstaviště

Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) považuje za důležité také další stavby: dlouho chystanou opravu v ulici Dukelských hrdinů v sedmé části, pokračující výstavbu vozovny v Hloubětíně a prodloužení tratě na Pankráci.

Od 29. června do 25. října se budou řemeslníci činit v ulici Dukelských hrdinů v Praze 7.  Totální renovace se dotkne úseku od Strossmayerova náměstí po Výstaviště. Trať z roku 1985 tvoří velkoplošné panely, nahradí je tzv. pevná jízdní dráha s protihlukovými a antivibračními prvky.

Od 29. dubna linka 19 nedojede na tramvajovou stanici Pankrác, protože začne dostavba, která koleje dovede ke stejnojmenné zastávce metra na lince C. Akce souvisí s budováním podzemní dráhy linky D, neboť v rámci napojení D na C čeká Pankrác příští rok uzavírka. Dostavba skončí na konci letošního roku. „Stavba je poměrně složitá, součástí je i podchod pro pěší pod ulicí Na Pankráci,“ připomněl Šurovský.

Foto: Dopravní podnik

Rekonstrukce v ulici Milady Horákové startuje 17. dubna.

Od 17. do 28. dubna nepojedou tramvaje ulicí Milady Horákové, protože dělníci začnou vylepšovat trať v úseku Hradčanská – Strossmayerovo náměstí. Opatření se dotkne linek číslo 1, 8, 12, 25, 26, 91 a 96. Tramvaje nahradí autobus X 1, v noci X91.

Na konci dubna se pracovní čety vrhnou i na úsek Havlíčkova - Dlážděná v první městské části, kde se budou činit do 28. června. I v tomto případě staré panely nahradí pevná jízdní dráha s protihlukovými a antivibračními prvky. Trať pochází z roku 1983, poslední rekonstrukce se uskutečnila před dvaceti lety.

Za důležitou považuje Šurovský i rekonstrukci kolejí ve Spálené ulici mezi Lazarskou a Myslíkovou. Nastane od 11. do 25. července. Dopravní podnik ji vnímá jako bezodkladnou. „Doufáme, že do 11. července vydrží,“ poznamenal Šurovský. Během prací dopravní podnik posílí provoz metra B.

Prahu brázdí tramvaj s hlavou Kafky. Láká návštěvníky na oslavy sta let od spisovatelova úmrtí

Domácí
Související témata:

Výběr článků

Načítám