Článek
Do konce letoška se objeví také na trase Praha – Kolín – Kutná Hora, takže pohodlnějšího cestování by si měli užít lidé ze všech měst a obcí mezi Poříčany a Kolínem do hlavního města.
Ředitel pražského organizátora dopravy Ropid Petr Tomčík připomněl, že nové moderní vlaky na kralupské trati nahradí část dvoupodlažních CityElefantů, které organizace využije na potřebnějších tratích z metropole do středních Čech. „Díky zdvojování jednotek nabídneme ve špičkách více míst než nyní, a mimo špičky naopak pokryjeme poptávku efektivněji,“ ujistil.
Souprava v červeno-šedých barvách Pražské integrované dopravy, která v sobotu zaparkovala u prvního nástupiště benešovského nádraží, je první z 22, které objednal Středočeský kraj. Ty podle středočeského radního pro dopravu Petra Boreckého (STAN) navýší kapacitu příměstských elektrických vlaků o 4950 míst. Nové jednotky jsou plně klimatizované, bezbariérové a vybavené palubní Wi-Fi sítí.

RegioPanter vyjede na koleje v květnu
Fandy železnice, kteří do Benešova dorazili, nový spoj nadchnul. Hlavně děti zuřivě fotily venku i uvnitř a přemýšlely, kam a kdy s ním vyrazí na výlet. „Ten je super,“ hlásil asi pětiletý klouček svému otci, když soupravu vonící novotou prošli. „Krása,“ hodnotil stručně Petr, jenž dorazil z Prahy, mezitím, co chystal fotoaparát, aby pořídil další snímky do alba.
Maximální rychlost nových vlaků činí 160 km/h. Od těch pro jiné regiony se odlišují interiérem, kde je vyšší počet míst 1. třídy. U RegioPanterů pro Pražskou integrovanou dopravu se nacházejí v oddílech za stanovištěm strojvedoucího a nabízejí šestnáct míst k sezení, což je dvojnásobek oproti ostatním jednotkám stejné řady. Celkem je v RegioPanteru 225 míst k sezení.

Tak vypadá nová souprava uvnitř
Na prvním nástupišti stál také nový vlak RS1, který v příštích třech letech vyrazí na regionální neelektrifikované tratě. Například z Benešova do Vlašimi, z Benešova přes Olbramovice do Sedlčan a z Olbramovic do Tábora.
Podle náměstka generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiřího Ješety státní dopravce letos plánuje největší obnovu regionálních a dálkových vlaků od vzniku Českých drah. „Nasadíme zhruba 440 jednotlivých vozidel, která nabídnou přes 22 tisíc moderních míst k sezení v nových, klimatizovaných vlacích vybavených pro pohodlné bezbariérové cestování osob na vozíku, s palubní sítí Wi-Fi nebo s možností využívat a dobíjet cestovní elektroniku během jízdy,“ vzkázal cestujícím.
Velká část vozidel podle něj míří na tratě v Praze a ve Středočeském kraji, kde posílí kapacitu elektrických příměstských vlaků. Celkový počet moderních elektrických jednotek CityElefant a RegioPanter v Pražské integrované dopravě tak překročí devadesát kusů a cestujícím nabídnou téměř 27 tisíc míst k sezení.

Do Benešova dorazila i souprava RS1, která obslouží neelektrifikované tratě
Do Prahy každý den dojíždí za prací téměř 300 tisíc lidí. Pro zvládnutí takového náporu je podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) stěžejní, aby co nejvíc z nich využívalo příměstskou veřejnou dopravu.
„Investice do veřejné dopravy zásadním způsobem zvyšují její atraktivitu, a proto v nich budeme pokračovat i nadále, ať už se jedná o nákupy moderních dopravních prostředků, nebo výstavbu nové infrastruktury například v podobě nových tramvajových tratí nebo metra D,“ uvedl Hřib.
Terminál rychlodráhy u Jihlavy už zná budoucí podobu. Vlaky tu budou svištět i nad D1
