Hlavní obsah

Na Sokolovsku zbourali most nad dálnicí D6. Na nový si musí řidiči počkat

Silniční most, který spojoval od roku 1972 Loket nad Ohří a Nové Sedlo na Sokolovsku, byl v sobotu po setmění stržen a zdemolován. Likvidaci mostu při rachotu osmi bagrů v mracích prachu z odpadávajících kusů betonu přihlížely i přes pokročilou večerní hodinu desítky zvědavců. Samozřejmě z bezpečné vzdálenosti a za dohledu policie.

Na Sokolovsku zbourali silniční most nad dálnicí D6Video: Rudolf Voleman, Právo

Článek

Při demolici byla dálnice D6 v místě prací zcela uzavřena. Řidiči objížděli staveniště po sjezdech a nájezdech okolo kruhových objezdů na okrajích mostu. Až do začátku října se bude nad dálnicí D6 mezi Karlovými Vary a Sokolovem stavět most nový.

Zdemolovaný most se bude mezi Loktem a Novým Sedlem dočasně objíždět po vedlejších komunikacích druhé a třetí třídy. Stanovené objížďky dopravu zpomalí jen minimálně. Během prací bude částečně omezen provoz i na dálnici.

Foto: Rudolf Voleman, Právo

Na Sokolovsku zbourali silniční most nad dálnicí D6

FOTO: Jde k zemi. Začalo bourání části Libeňského mostu

Domácí

Stávající most už technicky nevyhovoval

První práce byly zahájeny zhruba před týdnem. „Na začátku října bude uveden nový most do zkušebního provozu a bude se vyhodnocovat, zda je v pořádku,“ uvedl karlovarský krajský zastupitel Jan Bureš (ODS), který má dopravu v kraji na starosti.

„Pokud budou všechny parametry vyhovovat, tak by se uvedl most od prosince do finálního provozu,“ pokračoval zastupitel. „Počítáme, že by most mohl vydržet až sto let,“ dodal Bureš s tím, že náklady na stavbu mají dosáhnout zhruba 55 milionů korun, přičemž naprostou většinu pokryje dotace Evropské unie.

Stávající most už technicky nevyhovoval, protože se začal uprostřed konstrukce jakoby lámat. Navíc hrozilo opadávání kusů materiálu ze spodní části mostu na dálnici D6. Nový most má tohle zažehnat.

„Je tady navržena trámová přepjatá konstrukce, která se skládá z opěr a jen jednoho středového pilíře,“ prozradil zastupitel, podle kterého bude mít nový most jen dvě pole a celá konstrukce mostu bude mít asi padesát osm metrů,“ doplnil Bureš.

Nejdříve jeden a směr, pak druhý

Aby bylo možné most zdemolovat, bylo třeba nejdříve vypodložit prostor pod ním zeminou, na kterou kusy likvidované mostní konstrukce padaly a nepoškodily přitom vozovku dálnice.

„Po odstranění mostu budou následovat výkopové práce a příprava plošin pro vrtání pilot jako takových,“ uvedl na dotaz Novinek stavbyvedoucí Kristián Kajaba ze společnosti Hobst s tím, že následně dojde k hlubinnému založení nového mostu. „Piloty budou dvacet pět metrů dlouhé a zavrtané do země až k únosnému podloží,“ upřesnil.

Následovat bude výstavba základů mostu a středového pilíře. „Bude vystavěna ocelová skruž, která bude provizorně držet nosníky, jež budeme v nočních hodinách usazovat,“ konstatoval Kajaba s tím, že s těmito pracemi se počítá zhruba na začátku července.

„Bude to probíhat po etapách, nejdříve jeden a směr a pak druhý,“ poznamenal. „Zároveň se bude dodělávat mostovka, kdy na tom vznikne třicet centimetrů vysoká spřažená železobetonová deska s příčníky,“ popsal stavbyvedoucí. Nakonec se budou pokládat pojezdové vrstvy na mostě.

Oprava Barrandovského mostu začala, tvoří se kolony

Domácí
Související témata:

Výběr článků

Načítám