Článek
Událost, na kterou upozornil regionální Deník.cz, vyšetřují úřady. Správa železnic nevylučuje lidskou chybu. „Přes přejezd přejela dvě auta a hned nato, zhruba za dvě vteřiny, projel vlak. Jakmile strojvedoucí viděl, že závory jsou nahoře a přes přejezd projela auta, okamžitě začal troubit a dobrzďovat,“ popsal listu očitý svědek.
Vlak pak zastavil na přejezdu a teprve v tu chvíli se podle svědka spustila červená světla a závory sjely dolů.
Vlak u Domažlic se srazil se servisním strojem, 20 zraněných
Podle mluvčího Drážní inspekce ale výstražná světla krátce svítila. „Z pohledu zákona o dráhách se jedná o mimořádnou událost, která byla Drážní inspekci ohlášena. Dle informací, které máme, došlo v 19.33 hodin za jízdy vlaku R 913 pouze ke krátkému, osmivteřinovému výstražnému blikání a nedošlo k zavření závor,“ řekl na dotaz Práva mluvčí inspekce Martin Drápal.
Upřesnil, že podle informací od provozovatele dráhy se nejednalo o závadu přejezdového zařízení. Mimořádná událost je v šetření provozovatele dráhy a dopravce. Inspekce zatím šetření nezahájila, ale nevylučuje, že jej dodatečně ještě zahájí.
Vlak u Domažlic se srazil se servisním strojem, 20 zraněných
„Můžu potvrdit, že k té události došlo, momentálně je v našem vnitřním šetření. Správa železnic jako vyšetřovatel nevylučuje zavinění lidského faktoru,“ upřesnil pro Právo její mluvčí Marek Illiaš.
To naznačuje, že k pochybení mohlo dojít například při dálkové obsluze přejezdu. Illiaš zopakoval, že závada nebyla na zabezpečovacím zařízení tohoto přejezdu ani na závorách.
Strojvedoucí: Ve skutečnosti naspíme ještě méně, než daných šest hodin
V létě došlo na železnici už k řadě vážných nehod. Naposled se ve středu ráno srazil osobní a služební vlak v Kdyni na Domažlicku.
Ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO) v červenci svolal komisi pro bezpečnost na železnici, která pravidelně jedná. K některým zpřísněním ohledně bezpečnosti na méně frekventovaných tratích již došlo, další opatření se chystají, například odebírání licencí strojvůdců za opakovaná pochybení nebo alkohol.
Za zranění nebo zničení věcí ve vlacích Českých drah bude odškodné
ODS: Havlíček dopravu nezvládá
Podle ODS ale Havlíček řídit ministerstvo dopravy nezvládá, protože současně vede resort průmyslu a obchodu a důkazem je podle něj právě rostoucí počet nehod na železnici.
„Dopravu nejde řídit na poloviční úvazek. Bohužel už ale nejde jen o zničená auta z tragického stavu českých silnic, ale stále častěji také o zdraví lidí, v poslední době obzvlášť těch, kteří cestují vlakem. Není možné, aby půlministr Havlíček nadále sledoval rostoucí počet nehod na železnici a tvářil se, že je všechno v pořádku,“ řekl dopravní expert ODS Stanislav Blaha.
Podle něj by měl Havlíček rezignovat a premiér Andrej Babiš (ANO) na jeho místo najít někoho, kdo se bude dopravě věnovat na plný úvazek.