Článek
Zapojení do systému znamená, že lidé budou moci v Praze i v jejím okolí cestovat na jednu jízdenku. Řada lidí ušetří na jízdném, obecně bude cestování hromadnou dopravou jednodušší a přehlednější.
Do PID už patří řada linek například na Mělnicku, v Praze-západ nebo Praze-východ.
Integrace Kladenska měla původně začít loni v červenci. Důvodem odkladu bylo mimo jiné velké množství legislativních kroků a velký rozsah integrace.
Kraj jedná o posílení vlakových spojů
V plánu je také posílení železniční dopravy ve středních Čechách, a to od letošního prosince. Nyní hejtmanství jedná s obcemi a zjišťuje poptávku po posílení či doplnění spojů. Podle předběžných informací by mohly být například posíleny spoje mezi Kladnem a Kralupy nad Vltavou.
„Ve Středočeském kraji nastal opravdu pozitivní jev, že lidé se vracejí do prostředků hromadné dopravy,” uvedl Petrtýl. Podle něj je proto potřeba zvýšit počet spojů a také rozšířit jejich kapacitu.
Hejtmanství loni zaplatilo Českým drahám za dohodnutý rozsah osobní železniční dopravy zhruba 1,7 miliardy korun, z toho půl miliardy přidal stát. Vedle toho dal kraj přes 700 miliónů na autobusovou dopravu. Letos by to mělo být přes 800 miliónů kvůli dorovnání mezd řidičů.
I nyní kraj žádá stát o půlmiliardovou dotaci na zajištění regionální železniční dopravy. Celkem na ni letos má dát zhruba stejnou částku jako loni. Kolik peněz kraj případně přidá v příštím roce na železniční dopravu, zatím není jasné, nejdříve se musí připravit nové jízdní řády.