Článek
Materiál v úterý prošel radou i přes nesouhlas odborné komise, která je poradním orgánem rady. "Stanovisko komise nebylo negativní, ale nejednoznačné," řekl na dotaz ČTK Hudeček. Členové komise podle něj měli odlišné názory. "U tak velké změny se dvanáct architektů prostě neshodne," doplnil.
Komisi se mimo jiné nelíbil plán na výstavbu blokových domů. Poukázala také na nutnost vyřešit problematiku železniční, automobilové a městské hromadné dopravy. V souvislosti s tím se diskutuje i přeplněnost Barrandovského mostu a zvažovaná výstavba dalšího mostu, který by oběma břehům Vltavy od dopravy ulehčil. Hudeček dnes řekl, že změna územního plánu umožňuje výstavbu takzvaného Dvoreckého mostu, který bude sloužit pro tramvaje, případně autobusy. Praha ale podle všeho takovou investici zatím neplánuje.
Stavět by se mohlo v roce 2015
Majitelem velké části pozemků v lokalitě Smíchova je společnost Sekyra Group, která hodlá vybudovat projekt Smíchov City. Kromě kanceláří a bytů počítá i s výstavbou školy. "Srdcem území se stane moderní nákupní centrum," uvádí investor na webu. Podle Hudečka na padesátihektarovém území vzniknou dva hektary parků.
Leoš Anderle ze Sekyra Group rozhodnutí rady přivítal. "Rozhodnutí vítáme, je pro nás velmi důležité," řekl. Společnost by podle něho chtěla v polovině příštího roku získat první územní rozhodnutí, v roce 2015 se začne stavět. Předpokládané náklady se pohybují kolem 15 miliard, uvedl Anderle.
K plánu na přestavbu nádraží měla v minulosti připomínky radnice Prahy 5, třeba kvůli umístění autobusového terminálu. K rozhodnutí rady se ale dnes ústy mluvčí Ivony Kratochvílové vyjádřit odmítla. Nemá prý k tomu dostatek informací.
O využití rozsáhlých území v okolí pražských nádraží se vedou roky bouřlivé debaty. Kromě Masarykova a Smíchovského nádraží magistrát připravuje i další dvě změny územního plánu, které by měly řešit budoucnost Nákladového nádraží Žižkov a nádraží v Bubnech.