Článek
Úsekové meření bude na celé délce mezi kilometry 178 a 182 v obou směrech.
Nehody v uzavírkách nebo v jejich blízkosti jsou častým důvodem dopravních komplikací na nejvytíženější české dálnici. Právě na těchto citlivých místech se mají zařízení pro měření postupně objevit. Silničáři si od nového opatření slibují kromě zvýšení plynulosti provozu i zvýšení bezpečnosti lidí pracujících na opravě dálnice.
Naopak místa bez uzavírek by ani v budoucnu neměla být trvale pod dohledem radarů.
ŘSD plánuje do léta pořídit dalších pět podobných zařízení, která by se postupně měla objevit na dalších opravovaných úsecích. Nyní je na D1 rozestavěno pět úseků.
Detekční kamery umí po projetí automobilu měřeným úsekem automaticky vypočítat rychlost vozidla a tyto informace předat policii a příslušným obcím s rozšířenou působností. Ty pak budou přestupky řešit s provozovatelem vozidla.