Článek
Tato vyhláška dala obcím možnost rozhodnout se, zda doplňkové značky upravující přednost na kruhový objezd umístí, nebo zde bude přednost dána pravidlem pravé ruky.
„Mrzí mě, že k takovým nejasnostem vůbec došlo. Úředníci dávali do pořádku vyhlášku k silničnímu zákonu a bohužel u některých částí vznikly nejasnosti až poté, co nabyla účinnosti. Řidiči se ale nemusí bát. Vydáním metodického pokynu zůstává potvrzena dosavadní praxe, na kterou jsou řidiči zvyklí,“ ujišťuje ministr dopravy Dan Ťok (za ANO).
Na silnicích v ČR by se tedy motoristé měli i nadále setkávat pouze s kruhovými objezdy, kde přijíždějící vozidlo na křižovatku bude dávat přednost autům, která po něm jedou. Stanoveno to bude příslušnou dopravní značkou a dodatkovou tabulkou.
Kruháče by už nebyly bezpečné
Kdyby dodatková tabulka pod značkou chyběla, což novela vyhlášky umožňuje, platila by pro vozidla na kruhovém objezdu už zmíněná přednost zprava.
Dopravní policie se tak právem obávala, že vzniknou zácpy a vzroste počet nehod. Přitom kruháče byly dosud dopravními experty právem považovány za nejbezpečnější způsob úpravy křižovatek. „Pokud by ve zcela výjimečných případech bylo přece jen zvažováno stanovení dopravní značky kruhový objezd samostatně, je třeba velmi podrobně takový záměr odůvodnit a důkladně to konzultovat s Policií ČR coby dotčeným orgánem,“ uvádí se v metodickém pokynu, který MD v těchto dnech rozesílá všem institucím, jichž se to týká, tedy správám silnic, krajům a obcím.
Řidičům nezbývá než doufat, že obecní úřady i policie přistoupí k aplikaci vyhlášky vždy soudně a kruhový objezd s přednostní zprava zůstane i nadále pouze teoretickou možností.
Související téma:
Samotnou vyhlášku teď totiž MD změnit nehodlá.