Článek
Poté byly vystavěny nové pilíře a od čtvrtka probíhá plánovaná instalace nosníků. Pomocí jeřábů jich dělníci zatím umístili deset, zbývá překlad posledního.
Složitá příprava nosníků
Samotný příjezd nákladu na místo byl podle Luboše Lobíka, provozně obchodního náměstka závodu Mosty Eurovia, značně komplikovaný.
„Vyžaduje koordinace velkého množství specialistů, museli jsme žádat o speciální povolení, a aby byla minimálně dotčena doprava v Praze, přejezdy se děly v noci. Prvních pět nosníků přijelo ze středy na čtvrtek, zbývajících pět dojelo ze čtvrtka na pátek,“ líčil Lobík.
Do deseti minut se nosník podaří usadit, další čtvrt hodinu probíhá zajištění.
Nosníky pocházejí z Brandýsa nad Labem. Jeden měří 21,5 metrů, nejtěžší váží 35,5 tuny. „To jsou ty krajní, trošičku větší, vyrobené speciálně na tento most,“ přiblížil náměstek.
Instalace přes železnici vyžaduje důkladnou přípravu. Nákladní auto nejdřív musí najet do správné pozice ve stavební ohradě, dělníci nosník bezpečně zavěsí, a když projede vlak, startuje montáž. Ta je podle Lobíka velmi rychlá.
„Bavíme se řádově o minutách. Do deseti minut se ho podaří usadit, další čtvrt hodinu probíhá zajištění,“ přiblížil postup Lobík. Unikátní jeřáb má nosnost 500 tun, rameno se vysunulo do 27 metrů.
Hotovo do 10. prosince
Následně dojde k betonáži tělesa mostu, budou nataženy inženýrské sítě a nainstalují se nové povrchy.
„Most by měl být kompletně vystaven do 10. prosince, zespodu pod ním povede železniční trať. Konečná průjezdnost ulice je naplánována do poloviny prosince,” uvedla mluvčí Technické správy komunikací Barbora Lišková.