Článek
„Je to sabotáž, protože to ministerstvo naplánovalo na nejméně vhodnou dobu. Jsou dovolené, další lidé jsou v práci a nemohou přijet,“ vzal si slovo hned v úvodu jeden z odpůrců projektu, který požadoval ukončení a přesun jednání na dobu po prázdninách.
Zástupkyně ministerstva životního prostředí Jaroslava Honová to odmítla s tím, že bylo nákladné toto jednání uspořádat a už se jednou kvůli povodním odkládalo.
Hned záhy se strhla další přestřelka kvůli zcela nevyhovujícímu ozvučení obrovské haly, která se ukázala jako naprosto nevhodná z akustického pohledu. Z reproduktorů hučel hlas vystupujícího a odrážející se ozvěna dokázala vytvořit všechno možné, jen ne srozumitelný projev. Dav lidí se kvůli tomu nahrnul přímo před stůl s vystupujícími a ochranka měla co dělat, aby diskutéry od zástupců firmy a ministerstva oddělila.
Létat by se mohlo i v noci
Jednání bylo na víc než půlhodinu přerušeno, aby se upravila zvuková technika. Ředitel letiště Martin Kačur shrnul záměr změn, podle nichž má být nynější neveřejné letiště rozšířeno na veřejné, kde bude ročně odbaveno 35 tisíc příletů a odletů.
Ačkoli by vůbec nemělo být letiště v provozu v nočních hodinách, Kačur připustil, že i v noci by mohla letadla létat. „Po 22. hodině připouštíme maximálně 730 letadel za rok, maximálně čtyři za den, jedná se o opožděné lety oproti plánovaným příletům,“ uvedl Kačur, na jehož slova reagoval dav ohlušujícím pískotem.
Přítomní lidé proti záměru většinou protestují. „Není to projekt ve veřejném zájmu,“ uvedl muž z Baště. Lidé zpochybňují dokumentaci EIA, obávají se neúměrného hluku, prašnosti, nárůstu dopravy.