Článek
V některých zbývajících částech D4 jsou plánovány další změny v podobě krátkodobých uzavírek nájezdů, sjezdů nebo jízdních pruhů. Kvůli změnám provizorního dopravního značení musí řidiči bedlivě sledovat cestu.
„Stavba dálnice D4 Via Salis finišuje a současná dopravní omezení na trase už patří k těm skutečně posledním. V prosinci bude D4 zprovozněna v plném rozsahu,“ potvrdila Daniela Pedret, mluvčí konsorcia Via Salis, které má stavbu na starosti, a žádala, aby nyní byli řidiči zvlášť obezřetní a ohleduplní.
V obou jízdních směrech a obou pruzích je od tohoto týdne řidičům plně k dispozici téměř pětikilometrová trasa Skalka–Háje. Na tomto úseku, který už byl v provozu od roku 2017, byla položena zcela nová svrchní asfaltová vrstva, byly dobudovány bezpečnostní zálivy a instalován dálniční informační systém.
Na víc než pětikilometrovém úseku Háje–Milín a také v úseku od Milína po těchařovickou křižovatku se jezdí jedním pruhem v každém směru, ale kvůli dokončování dálnice se bude střídavě jezdit po vnějších nebo vnitřních pruzích.
Na konci září se plánuje zprovoznění části úseku Lety-Čimelice, jezdit se bude v levém pásu. Významné změny v dopravním režimu čekají také úsek v lokalitě mimoúrovňové křižovatky Mirotice, která se zde kříží se silnicí II/121. Zde se dopravní opatření budou upravovat několikrát a bude se měnit najíždění na dálnici.
„Na stavbě se v celé její délce pracuje denně včetně víkendů a za jakéhokoli počasí. V době nejvyššího nasazení letos na dálnici pracovalo najednou více než tisíc lidí a stovky strojů,“ dodala Iveta Štočková, tisková mluvčí Skupiny VINCI Construction CS.
Dálnice D4 je takzvaným Public Private Partnership projektem. Stát zadal celou investici od projektování přes výstavbu po provozování a celé financování zmíněnému sdružení. Jde o stavbu 32 kilometrů dálnice od Příbrami do Písku a modernizaci a údržbu dalších 16 kilometrů již dříve zprovozněných navazujících úseků. Stavba začala v roce 2021, hotovo má být v prosinci 2024.