Článek
Od soboty se začíná opravovat pravý jízdní pás dálnice D1 v úseku Velká Bíteš - Devět křížů. Až do noci bude v provozu v každém směru jen jeden jízdní pruh, uvedl mluvčí Ředitelství silnic a dálnici ČR Jan Rýdl.
„Instalujeme mobilní betonová svodidla, což je práce, která se nedá dělat v noci kvůli bezpečnosti,” uvedl Rýdl. Opravy ŘSD předem avizovalo. Od sobotního večera bude postupně doprava převedena do levého jízdního pásu a dále bude vedena v režimu dva plus dva jízdní pruhy. Poté by se měla dopravní situace dostat do normálu. Rekonstrukce první poloviny dálnice v tomto úseku potrvá do konce letošní stavební sezóny.
Rýdl uvedl, že normálně se podobná změna dopravy dělá tři dny. Lidé podle něj mohou změny v dopravě sledovat na www.dopravniinfo.cz. Na lince 800 280 281 jsou pak aktuální informace o stavu změn.
D1 deset let za svojí životností
Opravy úseku mezi Velkou Bíteší a Devíti kříži na rozhraní Vysočiny a Jihomoravského kraje budou stát 685 miliónů korun bez DPH. Dělat je bude stavební sdružení vedené společností Alpine Bau CZ.
Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svojí životností. Kvůli prasklinám betonových desek rozhodlo ministerstvo dopravy v roce 2011 o její opravě. Celá akce mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru je rozdělená do úseků, které se opravují postupně. Nyní jsou hotovy čtyři úseky. Celkové náklady oprav všech vybraných úseků D1 se odhadují zhruba na 14 miliard korun.