Článek
„Je to jeden z posledních úseků v rámci dálnice D1, který v současné době není hotov. Samotná modernizace, která probíhala od kilometru 21 až po kilometr 182 byla dokončena v roce 2021,“ řekl v sobotu generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Oprava podle něj byla nevyhnutelná, na dálnici bylo množství výtluků; vysoké množství kamionů vytvořilo vyjeté koleje nebezpečné zejména při dešti.
Úsek opravuje společnost Eurovia, necelých pět kilometrů dálnice by měla zrekonstruovat za 300 dnů, maximum bylo 392 dnů. V soutěži tvořila cena 70 procent, 30 procent byla doba rekonstrukce. „Do konce listopadu, termín je stanoven na 22. listopadu, budou veškeré práce dokončeny,“ doplnil Mátl.
Dnes jsme představili aktuální postup prací na opravě D1 v km 16-21. Po noční úpravě DIO jedou řidiči ve směru na Prahu již z části po novém povrchu. Komplexní rekonstrukce úseku, kde denně projede 70 tis. voz., a který se komplexně opravoval naposled před 26 lety, skončí v 11/23 pic.twitter.com/U8fSGOV4m1
— Radek Mátl (@MatlRadek) April 22, 2023
Přechod do nové etapy si vyžádal v noci na sobotu změnu dopravního značení. Opravovaná dálnice je dnes opět průjezdná v režimu tři plus tři jízdní pruhy. V místě prací je rychlost snížena na 80 kilometrů za hodinu. V době přestavby dopravního opatření bude provoz omezován dočasně na režim dva plus dva nebo v době nízké intenzity dopravy dva plus jedna, respektive jeden plus jeden jízdní pruh.
Stavbaři se na D1 mezi Všechromy a Mirošovicemi vrátili počátkem března po podzimních přípravách a zimní přestávce. Rozsáhlá rekonstrukce je plánovaná na celou letošní stavební sezonu. Do konce června se bude pracovat na polovině dálnice ve směru na Prahu. Od konce června do poloviny listopadu v opačném směru na Brno.
Sjezd bude uzavřen
Výměna veřejného osvětlení u mimoúrovňové křižovatky Mirošovice si od poloviny května do začátku června vyžádá úplné uzavření sjezdové větvě ve směru z Brna na Benešov. Řidiči budou muset využívat okolní sjezdy, a to exit 29 Chocerady nebo exit 15 Všechromy.
Součástí prací bude i oprava dálničních mostů, odvodnění, nezpevněných krajnic, protihlukových stěn či svodidel. Plánována je také stavba protihlukové stěny u Kunic. Na závěr prací bude vozovka vybavena meteorologickými čidly a dělníci vymění kamery pro dohled nad provozem a instalují nové vodorovné a svislé dopravní značení. Náklady na opravu úseku činí podle ŘSD 388 milionů Kč bez daně.