Hlavní obsah

Na Baťově kanále začíná stavba plavební komory Rohatec/Sudoměřice

Na Baťově kanále ve čtvrtek začíná stavba nové plavební komory Rohatec/Sudoměřice, která umožní splavnění dalších sedmi kilometrů až do Hodonína. Jde o úsek, kde je tok přirozenou hranicí mezi Českem a Slovenskem. Díky stavbě za 340 milionů korun by měly první lodě doplout do Hodonína v roce 2026.

Foto: Právo

Baťův kanál

Článek

Jde o první plavební komoru po 85 letech, bude mít podobné parametry jako další komory na Baťově kanále a bude překonávat výškový rozdíl 2,7 metru mezi jezem Sudoměřice na Baťově kanále a hladinou Moravy.

Stavbaři kompletně opraví také jez Sudoměřice. Prohloubí a rozšíří koryto Radějovky od plavební komory až po ústí do Moravy, je to zhruba 800 metrů.

Součástí stavby jsou také rozsáhlá environmentální opatření. Vznikne přeložka regionálního biokoridoru na české straně, který tvoří vegetační pás s drobným tokem. Po dokončení bude ekologická stabilita území vyšší a biodiverzita území bude minimálně stejná. Nové biotopy mají v budoucích letech postupně převýšit současnou ekologickou hodnotu biotopů na Radějovce a stavba také vyřeší dnešní migrační neprostupnost říčky.

Baťův kanál je dnes splavný na 54 kilometrech mezi Otrokovicemi a slovenskou Skalicí. Ročně jej navštíví okolo 85 tisíc lidí.

Baťův kanál ožívá, dominují zatím cyklisté

Cestování

Výběr článků

Načítám