Článek
Nejnovější, v pořadí už sedmý závodní monopost se letos účastnil závodů v Nizozemsku, Německu a Maďarsku. Zároveň studenti v pátek prezentovali přípravu na přechod do hybridní éry.
Cílem ve studentské kategorii není při vývoji postavit nejrychlejší vozidlo, ale zejména dosáhnout co největšího zrychlení s ohledem na specifika a velikost studentského okruhu.
„Stroj dokáže na našem ostravském okruhu vyvinout rychlost 110 kilometrů v hodině za pouhé tři a půl vteřiny,“ řekl Zdeněk Petera, šéf týmu Formula Student Ostrava.
Formule a závoďák svištěly po Pražském okruhu. Video se šíří na sítích
Ostravský tým se skládá ze studentů bakalářského a magisterského stupně studia všech fakult VŠBV–TU. Letos má dvacet členů ze všech ročníků.
Každým dalším rokem se vozidlo z hlediska technického vývoje posouvá dopředu. Cílem je postavit závodní formuli, která je výkonná, dobře ovladatelná, spolehlivá a bezpečná. Měla by být také estetická, ekologická a s nejnižší možnou cenou. O kvalitě vozidel vyrobených nejen v Ostravě, ale i na dalších českých a zahraničních univerzitách, svědčí i to, že mnoho inovací používaných dnes v průmyslu i v motoristickém sportu bylo vyvinuto právě konstruktéry vozidel Formula Student.
Formula Student
Formula Student je mezinárodní soutěž, ve které studenti technických vysokých škol po celém světě porovnávají schopnosti při vývoji, konstrukci a následných soutěžích závodních vozů formulového typu.
Soutěž začínala v roce 1981 v USA, od roku 1998 existuje její evropská verze. Každoročně se pořádá 12 jednotlivých soutěží po celém světě a celkově se závodů účastní přes 500 týmů z celého světa.
Soutěží se ve dvou kategoriích – formule se spalovacími motory a formule s elektrickým pohonem.