Článek
Podle mluvčí hodonínské radnice Petry Kotáskové v roce 2022 radnice rozhodla o úpravě provozu a oblast sídliště s nejbližším okolím se stala zónou s třicetikilometrovou rychlostí. V návaznosti na změnu instalovali na sídliště odpovídající dopravní značení a vozovka nově nesla zpomalovací prahy.
Za oběť v rámci sjednocování pravidel ovšem padla obytná zóna v Husově ulici. S obytnou zónou se pojí zákaz parkování mimo místa k tomu přímo vyznačená. A ta jsou často vyhrazena místním. Po zrušení obytné zóny začala v ulici běžně parkovat auta jako všude jinde.
Na jednu ulici doplatila celá část města
Změna v Husově ulici ale vzbudila nesouhlas jednoho z obyvatel. Nešlo mu o rychlost, ale právě o to, že dosud klidnou úzkou ulici s rodinnými domy zaplnila parkující auta, často z vedlejšího sídliště. Muž se proti novince ohradil a dal podnět ke krajskému soudu.
Město v reakci tvrdilo, že obětovalo obytnou zónu v dané ulici v rámci zvýšení bezpečnosti na celém sídlišti. Soud ale shledal odůvodnění jako nedostatečné a opatření zrušil.
„Ve většině uvedených ulic, v nichž byla omezena maximální rychlost na třicet kilometrů s cílem zvýšit bezpečnost zranitelných účastníků provozu, tak platí opět obecná úprava provozu, tedy padesátka,“ řekla minulý týden mluvčí.
Nižší rychlost zůstala jen v místech, kde platila i dříve. Do Husovy, kvůli které byl celý spor, se vrátila obytná zóna a dvacítka. Město muselo vrátit dopravní značení do původního stavu a na sídlišti opět platí rychlostní limit padesát kilometrů za hodinu.