Článek
Rada monitoringu mostu se sejde v pondělí nebo v úterý. Demolice by mohla trvat tři až čtyři měsíce. „Plynule bychom navázali už stavbou podle projektu odvozeného z nedávno schválené studie,“ řekl Sinčák. Situace, v níž se některé destičky kloubů podle měření vychýlily, podle něj může vést k urychlení prací.
V místě nepojedou tramvaje, a to podle nynějších předpokladů zhruba dva roky. Silničáři předpokládají, že nadále bude možné používat most přes Vltavu z roku 1928, který v havarijním stavu není. Mohly by po něm jezdit nejen auta, ale i tramvaje, a to až k rekonstruovanému a uzavřenému místu. Pěší by pak měli blíže na Palmovku. „Bude to realizováno v nejbližších dnech,“ uvedl Sinčák.
Pokud rada o havarijním stavu mostu s obloukem o šířce 48 metrů nerozhodne, bude se muset podle Sinčáka počkat na povolení. Most by bylo možné dynamicky podepřít, ale práce by trvaly mnohem déle.
Práce na samotném mostě přes Vltavu, který nese podpis architekta Pavla Janáka, jsou až další etapou. Má být nahrazen železobetonovou replikou, stavba zatím není povolena.
Nepravdy a osočování
Situaci kolem mostu využila opozice na jednání čtvrtečního pražského zastupitelstva k vzájemnému obviňování. Podle opozičního ANO nese politickou odpovědnost bývalý primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě).
Scheinherr naopak poukázal na to, že už v roce 2016 pro opravu Libeňského mostu v zastupitelstvu hlasovalo ANO i část ODS. Uvedl, že díky jeho aktivitám v minulém období se podařilo získat zhotovitele a projekt. Předtím město od roku 1992 s opravou přešlapovalo na místě.
Zastupitelé se ve čtvrtek vzájemně obviňovali z nepravd a lží, vyzývali se vzájemně k omluvám. Totéž předvedli i u nejméně dvouapůlhodinové diskuze o zakázce na druhý úsek metra D, kterou zkoumá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.