Článek
Rada monitoringu mostu se sejde v pondělí nebo v úterý. Demolice by mohla trvat tři až čtyři měsíce. „Plynule bychom navázali už stavbou podle projektu odvozeného z nedávno schválené studie,“ řekl Sinčák. Situace, v níž se některé destičky kloubů podle měření vychýlily, podle něj může vést k urychlení prací.
V místě nepojedou tramvaje, a to podle nynějších předpokladů zhruba dva roky. Silničáři předpokládají, že nadále bude možné používat most přes Vltavu z roku 1928, který v havarijním stavu není. Mohly by po něm jezdit nejen auta, ale i tramvaje, a to až k rekonstruovanému a uzavřenému místu. Pěší by pak měli blíže na Palmovku. „Bude to realizováno v nejbližších dnech,“ uvedl Sinčák.
Pokud rada o havarijním stavu mostu s obloukem o šířce 48 metrů nerozhodne, bude se muset podle Sinčáka počkat na povolení. Most by bylo možné dynamicky podepřít, ale práce by trvaly mnohem déle.

Informace v metru o uzavírce části mostu
Práce na samotném mostě přes Vltavu, který nese podpis architekta Pavla Janáka, jsou až další etapou. Má být nahrazen železobetonovou replikou, stavba zatím není povolena.
Nepravdy a osočování
Situaci kolem mostu využila opozice na jednání čtvrtečního pražského zastupitelstva k vzájemnému obviňování. Podle opozičního ANO nese politickou odpovědnost bývalý primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha sobě).
Scheinherr naopak poukázal na to, že už v roce 2016 pro opravu Libeňského mostu v zastupitelstvu hlasovalo ANO i část ODS. Uvedl, že díky jeho aktivitám v minulém období se podařilo získat zhotovitele a projekt. Předtím město od roku 1992 s opravou přešlapovalo na místě.
Zastupitelé se ve čtvrtek vzájemně obviňovali z nepravd a lží, vyzývali se vzájemně k omluvám. Totéž předvedli i u nejméně dvouapůlhodinové diskuze o zakázce na druhý úsek metra D, kterou zkoumá Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Libeňský most v části přes Vltavu nemá zásadní problémy, zůstane otevřen
