Článek
Zejména v klasických dopravních špičkách ráno a odpoledne a také při výměnách směn v automobilce se tvořily dlouhé kolony, ucpávaly se i kruhové objezdy na výpadovkách z města včetně těch na frekventované silnici I/38 mezi Mladou Boleslaví a Českou Lípou. I těmto místům by se mělo výrazně ulevit.
Nový průtah Boleslaví, takzvaná Severovýchodní tangenta, se začal stavět začátkem listopadu 2012. Většinu nákladů hradil Státní fond dopravní infrastruktury a část platil i Středočeský kraj.
„Dosud se na stavbu vyčerpalo celkem 244,4 miliónu korun z dotací a 26,1 miliónu korun poskytl kraj ze svého rozpočtu. Dosavadní celkové stavební náklady včetně dodatečných prací se vyšplhaly na 270,5 miliónu korun,“ uvedl středočeský hejtman Miloš Petera (ČSSD).
V rámci projektu byla postavena okružní křižovatka u supermarketu Albert a komunikace o celkové délce 1,49 kilometru, která ústí na třídu Václava Klementa světelnou křižovatkou na severní straně a na jižní straně na okružní křižovatku na ulici Jičínská. Tím bude zajištěn rychlejší průjezd městem od Body centra a autobusového nádraží směrem k rychlostní komunikaci R10.