Článek
Jarolím připomněl, že nejvíc je diskutovaná otázka podkladového materiálu pod vozovkou, který způsobuje její zvlnění. Podle podkladů, které místopředseda VV získal, včetně obchodních smluv, Ředitelství silnic a dálnic zaplatilo za vysokopecní strusku, jejíž cena je 373 korun za kubík, avšak firma Eurovia jako zhotovitel stavby použila strusku ocelárenskou za 17 korun za kubík.
„Jde o podvod, jehož hodnota je 536 miliónů korun,“ prohlásil Jarolím s tím, že právě tato suma je rozdílem mezi použitým a zaplaceným materiálem.
Je to lumpárna, tvrdí John
Místopředseda véček rovněž poznamenal, že podle dokumentu Technického a zkušebního ústavu stavebního Praha, který má k dispozici, neměl použitý materiál certifikát pro použití při stavbě dálnice. Proto také Jarolím podal podnět na ministerstvo životního prostředí.
„Podáním trestního oznámení chceme dosáhnout vyšetření dlouhodobé lumpárny,“ uvedl šéf strany Radek John.
Jarolím pak dodal, že „toto se nemohlo dít bez posvěcení politických elit. Je to zlodějna, kterou někdo musel vymyslet a posvětit,“ prohlásil místopředseda VV.
Připustil, že trestní oznámení podané na vrchní státní zastupitelství v Praze je už jeho pětadvacátým podnětem.