Článek
"Souvisí to s novelou zákona o ovzduší, která na říjnové schůzi prošla prvním čtením. Na prosincové schůzi se nám doufám podaří dokončit celé čtení," uvedl Drobil.
Pokud by se mýto neplatilo, lidé by k cestám používali dálnice a nejezdili by přes město. Tím by znečištění v obydlených místech mělo klesnout.
Drobil dodal, že bezplatná doprava by byla možná pouze na území, kde by byl vyhlášen signál regulace. V Moravskoslezském kraji je například tento signál aktuálně platný pro Ostravsko a Karvinsko a až do pondělního rána platil i pro Třinecko. Regulaci vyhlašuje Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ).
MHD placená státem by byl populismus, tvrdí Drobil
Ještě v prosinci by v době smogu mohli lidé v Ostravě bezplatně jezdit také městskou hromadnou dopravou. Toto opatření plánuje ostravský magistrát a jeho primátor Petr Kajnar (ČSSD) už dříve uvedl, že úhradu nákladů na tuto bezplatnou přepravu bude žádat po státu. Město očekává, že by jeden takovýto den mohl vyjít zhruba na 1,5 miliónu korun.
Drobil jednání primátora označil za populistické a uvedl, že stát tyto náklady hradit nebude. "Myslím, že si s panem primátorem budeme vyměňovat korespondenci. On mi pošle fakturu a já mu ji vrátím," podotkl Drobil.
Drobil jednání primátora označil za populistické a uvedl, že stát tyto náklady hradit nebude. "Myslím, že si s panem primátorem budeme vyměňovat korespondenci. On mi pošle fakturu a já mu ji vrátím," podotkl Drobil.
Podle něj ministerstvo životního prostředí stále pracuje na dobrovolných dohodách s největšími znečišťovateli Moravskoslezského kraje. V dokumentech by se firmy měly zavázat k dalším ekologickým projektům. Diskuse se nyní vede například o příspěvcích na ozdravné pobyty dětí. [celá zpráva]
Ministerstvo chce totiž fond, z něhož by bylo možné tyto pobyty hradit, obdobný fond už má ale město Ostrava. "Týká se pouze Ostravy a nám jde o to, aby byla celá ostravsko-karvinská aglomerace takto ošetřena," uvedl Drobil, jehož snahou je uzavřít dohody s firmami do konce roku.