Článek
„Past na řidiče končí. Značka je tak velká, aby ji nikdo nepřehlédl,“ vzkázalo ministerstvo řidičům na sociálních sítích.
Slovy o pasti tak úřad potvrdil kritiku, která se snášela na staré značení za to, že nepřispívalo ani tak k bezpečnosti provozu, jako spíš ke kasírování peněz. To dokládaly i stovky pokut v tomto úseku, kde začal na konci ledna měřit rychlost kamerový systém. Bylo tam daleko více přestupků než na jiných radarech na D4. Nyní by se situace měla změnit.
Po otevření D4 žádala písecká radnice policisty, zda by nebylo možné jezdit rychlostí 130 km/h i na úseku rychlostní komunikace, která na dálnici navazuje. Policisté však tento požadavek zamítli. Stotřicetikilometrová rychlost vozidel by v této části silnice podle nich nebyla bezpečná.

Úsek těsně před instalací nového značení
Nový úsek mezi Prahou a Pískem je dlouhý 48 kilometrů a je na něm celkem osm měřicích stanic. Na každé straně vozovky je pak i váha na kamiony. Každý den systém v každém směru náhodně vybere jednu stanici, která měří rychlost řidičů. Nejdelší měřený úsek má kolem tří kilometrů, nejkratší asi 640 metrů. Překročení 130kilometrové rychlosti pak zaznamenávají dispečeři v operačním centru.