Článek
Výběrové řízení na provoz centrálního registru vozidel vypsal v šibeničním termínu loni v listopadu Prachařův předchůdce Zdeněk Žák. Po posunutí termínu pro odevzdání nabídek na 27. března je ale jasné, že před skončením současné smlouvy se vítěze tendru vybrat nepodaří.
Podobným způsobem chce ministerstvo o rok prodloužit smlouvu s Telefónikou Czech Republic na provoz takzvaných dopravněsprávních agend. Za jejich spravování by měla společnost podle návrhu ministerstva dopravy získat 61 miliónů korun.
"Tento postup volím velmi nerad, ale předchozí vedení resortu dopravy nás postavilo do situace, kterou nelze řešit jiným způsobem. Kolaps dopravněsprávních agend, zejména centrálního registru vozidel nebo digitálního tachografu, nemůžeme připustit. Tyto systémy jsou důležité nejen pro řidiče, ale také pro práci policie," řekl ve středu Prachař.
"V takovýchto případech vláda nepřijímá žádné usnesení, tzn. jsou to materiály, které jdou do vlády čistě pro informaci. My návrhy resortu ani neschvalujeme, ani je nebereme na vědomí. Je to rozhodnutí příslušného člena vlády," řekl po jednání vlády novinářům premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD).
Dostavba D3 i rychlostních silnic
Kabinet posvětil i vypsání osmi veřejných zakázek na dostavbu dálniční a silniční sítě. Největší z hlediska délky stavby a ceny jsou zakázky na nové úseky dálnice D3 z Borku do Ševětína a z Ševětína dále do Bošilce na Českobudějovicku. První z veřejných zakázek představuje stavbu téměř 11 kilometrů dálnice za 1,7 miliardy korun. Druhý osmikilometrový úsek má podle ministerstva dopravy vyjít na 2,3 miliardy korun.
Přeložka silnice I/68 Třanovice–Nebory na Českotěšínsku si vyžádá 2,1 miliardy korun, povede severněji než současná komunikace a vyhne se obcím Hnojník a Střítež. Cena ostatních tendrů na stavbu R4 mezi Skalkou a křížením se silnicí druhé třídy 118, I/44 z Koutů nad Desnou na Červenohorské sedlo, Obchvatu Znojma a stavba zhruba pěti kilometrů silnice první třídy I/34 Božejov–Ondřejov–Pelhřimov se pohybuje ve stovkách miliónů korun.