Článek
„Funkční spojení dvou částí města je silný veřejný zájem a ochrana krajinného rázu nemůže být absolutní, to už by se nepostavilo nikdy nic,“ řekl Scheinherr, který projekt připravoval v minulém období z pozice náměstka primátora.
Současný náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) se vyslovil pro tramvajovou trať z Podbaby do Bohnic. Ta by vyžadovala stavbu mostu a tunelu v kopci na pravém břehu Vltavy. „Most a tunel by bylo řešení dopravně optimální, jeho realizace je ovšem v nejbližším desetiletí nereálná,“ řekl Scheinherr. Současné spojení Podbaby z Bohnicemi je možné jen přes centrum Prahy, nejblíže je Trojský most.

Návrh lanové dráhy Podbaba-Troja-Bohnice.
Posudek krajinné ekoložky Kateřiny Zímové zkoumal, odkud bude lanovka viditelná vzhledem k dominantě sídliště Bohnice na kopci. Posudek připustil silný až středně silný vliv projektu na ochranu přírodních prvků, ale lanovka by byla novou hodnotou a vizuálně atraktivním prvkem, sloužila by veřejnosti.
„Nejproblematičtější je průchod záměru v bezprostřední blízkosti památkově chráněných usedlostí Sklenářka a Pazderka, i když samotné usedlosti nebudou fyzicky dotčeny, dojde k narušení jejich historického kontextu a vizuálního začlenění do krajinného rázu, což platí i pro vinici Salabka,“ stojí v posudku. Ten doporučil umístit stožár, tedy i stanici lanovky jinam než k usedlosti Sklenářka, která je poblíž severozápadního vstupu do zoo.

Usedlost Sklenářka poblíž severozápadního vstupu do zoo v Podhůří.
Dopravní podnik původně předpokládal, že lanovku by mohl stavět už letos. Na její podobu uspořádal architektonickou soutěž, projekt ale zarazil magistrát při vyhodnocování dopadů na životní prostředí EIA.