Článek
„Funkční spojení dvou částí města je silný veřejný zájem a ochrana krajinného rázu nemůže být absolutní, to už by se nepostavilo nikdy nic,“ řekl Scheinherr, který projekt připravoval v minulém období z pozice náměstka primátora.
Současný náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) se vyslovil pro tramvajovou trať z Podbaby do Bohnic. Ta by vyžadovala stavbu mostu a tunelu v kopci na pravém břehu Vltavy. „Most a tunel by bylo řešení dopravně optimální, jeho realizace je ovšem v nejbližším desetiletí nereálná,“ řekl Scheinherr. Současné spojení Podbaby z Bohnicemi je možné jen přes centrum Prahy, nejblíže je Trojský most.
Posudek krajinné ekoložky Kateřiny Zímové zkoumal, odkud bude lanovka viditelná vzhledem k dominantě sídliště Bohnice na kopci. Posudek připustil silný až středně silný vliv projektu na ochranu přírodních prvků, ale lanovka by byla novou hodnotou a vizuálně atraktivním prvkem, sloužila by veřejnosti.
„Nejproblematičtější je průchod záměru v bezprostřední blízkosti památkově chráněných usedlostí Sklenářka a Pazderka, i když samotné usedlosti nebudou fyzicky dotčeny, dojde k narušení jejich historického kontextu a vizuálního začlenění do krajinného rázu, což platí i pro vinici Salabka,“ stojí v posudku. Ten doporučil umístit stožár, tedy i stanici lanovky jinam než k usedlosti Sklenářka, která je poblíž severozápadního vstupu do zoo.
Dopravní podnik původně předpokládal, že lanovku by mohl stavět už letos. Na její podobu uspořádal architektonickou soutěž, projekt ale zarazil magistrát při vyhodnocování dopadů na životní prostředí EIA.