Článek
Vedení města plán zdůvodňuje zejména tím, že se systém PID postupně rozšiřuje do Středočeského kraje a spolu s tím je vhodná doba na sjednocení podoby vozů v celém systému, aby bylo jasné na první pohled, že v daném dopravním prostředku platí jízdenka PID.
Podle důvodové zprávy se má nový systém týkat „autobusů, vybraných typů tramvají, výhledově i vlaků (po schválení i Středočeským krajem) a dalších dopravních prostředků v rámci systému PID.” Týkat se naopak nemá tramvají T3 a jejich modernizovaných typů.

Tramvaj T3
Na základě rozhodnutí zpracuje vítězné studio superlative.works kompletní grafický manuál, který poté znovu schválí orgány města a výhledově i kraje.
Podle náměstka pražského primátora Adama Scheinherra (Praha Sobě) plán neznamená žádné náklady navíc.
„U stávajících dopravních prostředků bude lak nahrazován při velkých rekonstrukcích a hlavně při doplňování vozového parku – nákupu nových dopravních prostředků, kde by stejně k polepům a lakováním docházelo. Projekt tak nepřinese náklady navíc. Naopak, díky ekonomičtější variantě menšího počtu barev, které jsou odolnější vůči běžnému provoznímu znečištění, věříme, že přinese úspory,” uvedl. Za soutěž a vytvoření grafického manuálu město zaplatilo 1 940 000 korun, další realizace už podle Scheinherra nebude stát nic navíc.

Autobusy v nových barvách.
Na nový vzhled vozů i loga a další vizuální prvky vypsal Ropid, který organizuje provoz pražské MHD, podle schváleného dokumentu ve spolupráci s agenturou Czechdesign loni na podzim designovou soutěž. Porota z pěti účastníků vybrala vítězný návrh. Soutěž byla neveřejná, Ropid oslovil uchazeče a následně z těch, kteří měli zájem, vybral pět účastníků.
Postup vedení města při výběru kritizovala například opoziční ODS, podle předsedkyně zastupitelského klubu občanských demokratů Alexandry Udženiji byl netransparentní. Magistrát se ale brání, že je to v podobných případech běžný postup, což potvrdil i antimonopolní úřad, který neshledal důvod zakázku prošetřit. Plán ale kritizují i koaliční Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN).
„V době koronavirové krize mají být finanční prostředky využity smysluplněji ve prospěch obyvatel Prahy. Doba není tomuto nakloněna a tyto návrhy působí nevhodně, obzvláště ve chvíli, kdy naši koaliční partneři vedou také debatu o zdražování MHD a parkování v hlavním městě,” uvedl předseda klubu Spojených sil Jiří Pospíšil.

Vlak zapojený do systému PID v novém designu
Proti plánu veřejně vystoupil architekt Patrik Kotas, který vytvořil design řady typů tramvají a souprav metra a který vedení města hrozí právním sporem z důvodu ochrany duševního vlastnictví. Nyní schválený materiál obsahuje právní stanovisko dopravního podniku, podle kterého by mohl Kotasův nárok představovat problém a podnik doporučuje otázku konzultovat s odborníkem na tuto problematiku.
Systém Pražské integrované dopravy zahrnuje kromě pražské MHD také vlakovou a autobusovou dopravu ve velké části Středočeského kraje, která se postupně rozšiřuje. Loni se například rozšířila do Nymburska, Příbramska, Poděbradska a Kolínska, systém funguje také na Berounsku, Kladensku či Mělnicku. Letos se má připojit například Dobrovicko, Voticko, Kokořínsko, Městeckokrálovsko nebo další části Rakovnicka a Kolínska.

Plánovaná podoba souprav metra.