Článek
"Nárůst ceny je takový, že ji skutečně nejsme schopni zaplatit, protože to je skokový nárůst, jít oproti původně uvažovaným 26, 28 miliardám na 35. Proto také předpokládáme, že by se postup těch prací mohl zpomalit, abychom sumu rozdělili v čase," řekl.
Tunelový komplex Blanka se začal stavět v roce 2007. Stavební práce měly Prahu původně stát 21,2 miliardy korun, technologie dalších 4,5 miliardy korun.
Praha podle Svobody ještě bude se stavitelem tunelu jednat o tom, zda je navýšení ceny oprávněné. Smlouva o stavbě tunelu Blanka nicméně nestanoví konečnou cenu zakázky. "Kdyby tyto smlouvy na začátku byly uzavírány s ohledem na všechny možné okolnosti, kdyby tam byla ta verze, kterou považuji za zásadní, že vysoutěžená cena rovná se cena konečná, s nějakou definovanou licencí, pak by to takto nevypadalo," řekl Svoboda.
Blanka je součástí výstavby severozápadní části městského okruhu. Doplní již provozovanou část okruhu s tunely Zlíchovským, Mrázovkou a Strahovským. Zprovoznění tunelového komplexu, který je součástí vnitřního městského okruhu, se původně předpokládalo na konci roku 2012. Náměstek pražského primátora Karel Březina (ČSSD) ale nedávno naznačil, že kvůli omezeným finančním prostředkům Prahy se termín pravděpodobně opozdí.
Tunel se během stavby několikrát propadl. Kvůli loňskému propadu firma zaplatila Praze asi 9,56 miliónu korun. Dvakrát vznikl kráter ve Stromovce, naposledy se půda propadla u ministerstva kultury v Praze 6. Případ vyšetřuje i policie.