Článek
Trasa je v současném plánu vymezena pouze jako územní rezerva, v novém Metropolitním plánu je pak ukončena na náměstí Republiky.
Kromě zanesení trasy do nového Metropolitního plánu chce město v tom stávajícím přeměnit zmíněnou rezervu na závazný návrh. „To je důležité proto, aby mohlo město jednak vykupovat a zasmluvňovat si pozemky pro budoucí výstavbu. To nesnese odkladu. Právě tohle, že to nebylo v minulosti dostatečně rychle provedeno, je u jižní části (z Pankráce do Písnice) zdrojem problémů,” řekl Stropnický. Praha a Dopravní podnik hl. města Prahy (DPP) mají u první části trasy problémy s výkupy pozemků.
Pražští zastupitelé by měli na čtvrtečním jednání uložit radním hlavního města, aby přikázali Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby změny do plánu zanesl. IPR v minulosti vypracoval analýzu, podle které se vyplatí vést trasu D z Vinohrad na náměstí Republiky. Důvodem je lepší využitelnost trasy.
O autorství nápadu směřovat zatím neexistující trasu přes Žižkov do Vysočan se Stropnický pře s náměstkem primátorky pro dopravu Petrem Dolínkem (ČSSD). [celá zpráva]
Jako první se má výhledově začít stavět část z Depa Písnice na Pankrác, poté přijde na řadu etapa z Pankráce na náměstí Míru.
Linka D, o níž se uvažuje již od 80. let minulého století, by po své výstavbě měla spojit centrum s jižní částí města. Projektanti náklady předběžně odhadují na zhruba 50 miliard korun. Praha chce na stavbu čerpat dotace z evropských fondů. DPP nyní řeší výkup pozemků mezi Pankrácí a Písnicí. Na nové lince mají jezdit vlaky bez řidiče.
Prozatím se Praha v dopravě potýká s dílčími problémy v podobě mnoha uzavírek a havarijního stavu přemostění, které komplikují dopravu. Prodloužení desítky let připravované linky D bude nepochybně stejnou výzvou jako dokončení silničních okruhů či výstavba rychlého spojení na letiště.