Článek
Norma má městům umožnit vymezení zón, do nichž nebudou moci zajíždět vozy, které nesplňují konkrétní emisní limity. S návrhem přišla skupina moravskoslezských poslanců, podpořil ho ale i ministr životního prostředí Tomáš Chalupa (ODS).
Norma má městům umožnit vymezení zón, do nichž nebudou moci zajíždět vozy, které nesplňují konkrétní emisní limity. S návrhem přišla skupina moravskoslezských poslanců, podpořil ho ale i ministr životního prostředí Tomáš Chalupa (ODS).
Norma má městům umožnit vymezení zón, do nichž nebudou moci zajíždět vozy, které nesplňují konkrétní emisní limity. S návrhem přišla skupina moravskoslezských poslanců, podpořil ho ale i ministr životního prostředí Tomáš Chalupa (ODS). Podle novely by se rovněž mohlo v době smogové situace jezdit zdarma po těch částech dálnic, které současně slouží jako obchvaty měst. Tím by se mělo zajistit, aby se doprava v době smogu dostala ven z měst a nezhoršovala ještě více situaci v centru.
Norma má městům umožnit vymezení zón, do nichž nebudou moci zajíždět vozy, které nesplňují konkrétní emisní limity. S návrhem přišla skupina moravskoslezských poslanců, podpořil ho ale i ministr životního prostředí Tomáš Chalupa (ODS). Podle novely by se rovněž mohlo v době smogové situace jezdit zdarma po těch částech dálnic, které současně slouží jako obchvaty měst. Tím by se mělo zajistit, aby se doprava v době smogu dostala ven z měst a nezhoršovala ještě více situaci v centru.
„Zákon dává obcím právo udělovat výjimky povolující vjezd do nízkoemisních zón a výjimky z územních emisních stropů. Oba typy výjimek vytvářejí prostor pro korupci a voluntarismus,“ uvedl prezident v odůvodnění svého veta. Klaus doporučil vyčkat na obdobnou a souhrnnou novelu, kterou připravuje kabinet. [celá zpráva]
Poslanci si v úterý v souvislosti se schvalováním reforem odsouhlasili, že budou moci hlasovat i po půlnoci.