Hlavní obsah

Měl skončit už dávno, řidičům se uleví, loučí se s Ťokem opozice

Novinky, jas

Pondělní oznámení Dana Ťoka (za ANO) o jeho konci na postu ministra dopravy a odchodu z politiky opozice uvítala. Ťok byl podle ní neúspěšný ministr a měl skončit již dříve.

Foto: Luboš Pavlíček, ČTK

Ministr dopravy Dan Ťok (vlevo) na opravovaném úseku dálnice D1 u Humpolce letos v lednu.

Článek

„Ministr Ťok byl nejdéle sloužícím ministrem dopravy. Ale neúspěšným. Jeho setrvávání ve funkci po tak dlouhou dobu lze těžko rozumně vysvětlit. Otázka taky je, co vlastně řídil,“ uvedl v reakci předseda ODS Petr Fiala, který ministrovi vyčetl nesplněné sliby v podobě elektronické dálniční známky či změn bodového systému.

Šéf lidovců Marek Výborný označil Ťokův konec za logický krok, neboť prý agendu nezvládal. „Problémy s tendrem na mýto, soustavné kolapsy D1, stav na železnici a dalo by se pokračovat,“ uvedl s tím, že díl viny má i personální politika premiéra Andreje Babiše (ANO).

„Daň Ťok končí a už dlouhodobě prý chtěl z Babišovy vlády pryč. Asi se mu nemůže nikdo divit. Uleví se jeho svědomí i všem řidičům D1,“ glosoval na Twitteru předseda TOP 09 Jiří Pospíšil.

Podle předsedy hnutí STAN Petra Gazdíka premiér Babiš prozřel. „Dobrá zpráva pro všechny, kteří jezdí na D1, ale zdaleka ne jen pro ně,“ uvedl s nadějí, že nový ministr bude místo doporučení řidičům používat navigace i konat.

Lidovecký poslanec Marian Jurečka poukazem na zájem policie o tendr na mýtný systém v nadsázce poznamenal, že by se problematice mohl věnovat Ťokův stranický kolega Jaroslav Faltýnek, který v kauze figuruje.

Pozastavil se i nad ministrovým nedávným tvrzením, že spekulace o konci ve vládě jsou aprílovým žertem.

Související témata:

Výběr článků

Načítám