Článek
„Ministr Ťok byl nejdéle sloužícím ministrem dopravy. Ale neúspěšným. Jeho setrvávání ve funkci po tak dlouhou dobu lze těžko rozumně vysvětlit. Otázka taky je, co vlastně řídil,“ uvedl v reakci předseda ODS Petr Fiala, který ministrovi vyčetl nesplněné sliby v podobě elektronické dálniční známky či změn bodového systému.
Šéf lidovců Marek Výborný označil Ťokův konec za logický krok, neboť prý agendu nezvládal. „Problémy s tendrem na mýto, soustavné kolapsy D1, stav na železnici a dalo by se pokračovat,“ uvedl s tím, že díl viny má i personální politika premiéra Andreje Babiše (ANO).
ČTĚTE TAKÉ: |
---|
Ťok: Končím, chci z vlády pryč |
ANO se změnilo, unavily mě útoky. Ťok vysvětlil svůj odchod z vlády |
„Daň Ťok končí a už dlouhodobě prý chtěl z Babišovy vlády pryč. Asi se mu nemůže nikdo divit. Uleví se jeho svědomí i všem řidičům D1,“ glosoval na Twitteru předseda TOP 09 Jiří Pospíšil.
Daň Ťok končí a už dlouhodobě prý chtěl z Babišovy vlády pryč. Asi se mu nemůže nikdo divit. Uleví se jeho svědomí i všem řidičům D1.
— Jiří Pospíšil (@Pospisil_Jiri) 8. dubna 2019
Podle předsedy hnutí STAN Petra Gazdíka premiér Babiš prozřel. „Dobrá zpráva pro všechny, kteří jezdí na D1, ale zdaleka ne jen pro ně,“ uvedl s nadějí, že nový ministr bude místo doporučení řidičům používat navigace i konat.
Lidovecký poslanec Marian Jurečka poukazem na zájem policie o tendr na mýtný systém v nadsázce poznamenal, že by se problematice mohl věnovat Ťokův stranický kolega Jaroslav Faltýnek, který v kauze figuruje.
Nakonec pan ministr Ťok pochopil, že chce vlastně sám skončit, i když si ještě před týdnem myslel, že to je aprílový žert.
— Marian Jurečka (@MJureka) 8. dubna 2019
Teď si ten mandát vezme asi sám pan předseda Faltýnek, stejně to poslední roky dělal jako brigádu#D1 #kalamitnisnih #D11 #myto #dalnicerakousko #studieDOL
Pozastavil se i nad ministrovým nedávným tvrzením, že spekulace o konci ve vládě jsou aprílovým žertem.