Článek
Tramvaj s evidenčním číslem 5572 – tzv. mazačka – získala během opravy mezi květnem a prosincem zesílenou karoserii, povrch plošiny je nyní tvořen nerezovými plechy. Byl upraven vchod v prostoru předních dveří, repasovány součásti elektrické výzbroje a závěrem získala mazačka nový lak v původním designu.
Vzhledem k velkému rozsahu oprav se dopravní podnik v jejich průběhu rozhodl rozšířit funkčnost tohoto speciálního tramvajového vozu. Byly provedeny konstrukční úpravy umožňující instalaci kropicí nádrže na zavlažování zatravněných pásů mezi kolejemi.
„Aplikace maziva pomáhá výrazně snížit hluk a opotřebení kol a kolejnic. Mazačka se nám osvědčila a díky rozšíření funkčnosti nám nyní bude pomáhat ještě více. Hned na jaře začneme využívat cisternu a budeme zavlažovat přímo z tramvaje zatravněné pásy, které kryjí některé tratě v Praze,“ řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský.
Mazací tramvaj slouží na pražských tramvajových tratích od loňského ledna. Každý den najede mazačka v průměru přes 200 kilometrů. Tramvaj je kromě kamery vybavena také GPS a WiFi připojením, takže je možné sledovat její aktuální polohu. V její blízkosti je také možné se přes WiFi připojit k internetu.