Článek
Devítipatrový dům skýtá kanceláře, restaurace, obchody a služby. Některé už otevřely, další nájemníci se budou stěhovat v následujících dnech. Velké finále nastalo po dvanácti letech povolovacích procesů a výstavby. V budoucnu by si lidé mohli užít i výhled ze zelené střechy, na kterou se dostanou samostatným výtahem.
Za přeměnou bývalého brownfieldu v Praze 1 stojí společnost Penta Investments. Marek Dospiva, spoluzakladatel a spolumajitel středoevropské investiční skupiny, označil fasádu z architektonického studia Zahy Hadidové za velmi výjimečnou. Považuje ji za umění. „Vyšla na půl miliardy korun, rodila se dva a půl roku s velkou předpřípravou,“ shrnul, než vstoupil na vysokozdvižnou plošinu, aby odstranil fólii.
Vybrat tu správnou zlatou byl podle Rudolfa Vacka z Penta Real Estate opravdu oříšek. Přiznal spoustu slepých uliček, které tým nejednou vrátily na začátek. Do užšího finále nakonec postoupily čtyři vzorky. „Byli jsme přesvědčení o jedné variantě, když jsme začali testovat, jak se chová, když prší, svítí slunce, za šera, došli jsme k úplně jinému návrhu,“ konstatoval. Návrh se podle něj rodil od roku 2019.
Modernizace nejstaršího pražského nádraží může začít. Otázkou je, kdo se do proměny „Masaryčky“ pustí
Pro hlavního designéra Jakuba Klašku ze studia Zahy Hadidové bylo poměrně velkou výzvou, jak jednotlivé moduly, jež tvoří fasádu z eloxovaného hliníku, zohýbat, dát dohromady a vyřešit spáry, aby hotový objekt vypadal tak, jak vypadá.
Projekt Masaryčky, vlajkové lodi společnosti, získal před pár dny z rukou primátora Prahy Bohuslava Svobody (ODS) cenu veřejnosti za skloubení moderní architektury s historií metropole. Šéf Penta Real Estate ČR Petr Palička to vnímá jako velké zadostiučinění. Zrod budovy totiž nebyl vůbec jednoduchý, bouřila se radnice Prahy 1, veřejnost.
Výstavba přinesla i generální rekonstrukci ulice Na Florenci, kde mimo jiné přibylo téměř sedmdesát habrů. Kolaudace je plánovaná na příští týden. Vzniklo nové náměstíčko s tryskající fontánkou, pítkem, vzrostlými stromy, lavičkami. Renovace severního přístřešku vstupu do stanice metra je u konce, příští týden začne oprava druhého, blíž k nádraží.
Běží soutěž na přestřešení železničního kolejiště, které zrychlí pěší spojení mezi nedalekým hlavním nádražím a Florencí. Podle Pavla Streblova z Penta Real Estate by stavba mohla započít na přelomu prvního a druhého kvartálu příštího roku. V Hybernské ulici se dokončuje hotel, který první hosty přivítá v prvním čtvrtletí příštího roku. V procesu je změna územního plánu na další prostranství směrem k autobusovému nádraží na Florenci.