Hlavní obsah

Magistrát pustí do vyhrazených pruhů nejen taxíky, ale i cyklisty

Novinky, Jaroslav Soukup
Praha

Pražský magistrát se rozhodl otevřít jízdní pruhy, vyhrazené doposud pro autobusy, nejen pro vozidla taxislužby, ale také pro cyklisty. Podle odhadů společnosti ROPID se jedná přibližně o dva kilometry vyhrazených pruhů.

Foto: Petr Janiš, Právo

Na většině hlavních tahů cyklistům nezbývá, než zvolit bezpečnější jízdu po chodníku.

Článek

"Jedná se zejména o úseky, kde lze předpokládat provoz cyklistů a vyhrazený pruh pro autobusy MHD a nově i TAXI je v pravém jízdním pruhu. V jiném případě by cyklisté byli nuceni jet mezi dvěma souběžně jedoucími pruhy, což je podle platných technických podmínek i podle názoru Policie ČR z hlediska jejich bezpečnosti nepřijatelné,“ vysvětlil novou situaci v dopravě pražský radní Petr Štěpánek.

Prozatím se bude jednat o první etapu, přičemž pokud se model osvědčí,  bude možné uvažovat o jeho rozšíření. "Společné využití pruhů pro autobusy a cyklisty je léta osvědčenou praxí například v Londýně. Město zde zvýhodňuje nemotorizovanou dopravu a MHD. Jízdní kolo je v tomto případě v městském prostředí rychlejší než osobní automobil,“ řekl Štěpánek. Podle společnosti ROPID se v první fázi bude jednat o bezmála dva kilometry vyhrazených pruhů.

Michal Křivohlávek z iniciativy Auto*Mat, která se dlouhodobě zasazuje o rozvoj cyklistické a hromadné dopravy na úkor osobní, rozhodnutí magistrátu vítá.  "Je to dlouho očekávaná změna, podobný systém dlouhodobě funguje v západních zemích," řekl Křivohlávek. 

Dalším stupněm by podle něj mělo být poskytnutí prostoru cyklistům na dalších místech metropole. "Páteřní průjezdové trasy jsou dnes pro cyklisty prakticky zapovězené," dodal Křivohlávek.

Související témata:

Výběr článků

Načítám