Článek
Město čeká, až stoupne zájem cestujících. „Budeme reagovat na poptávku a uvidíme, jak rychle se vrátí cestující do večerních spojů a nočních. Podle toho bychom vrátili provoz denních spojů až do půlnoci,“ uvedl v pondělí Scheinherr.
Noční spoje podle Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (Ropid) zajišťují plošnou obsluhu Prahy. „I před tím, než byl zaveden noční zákaz vycházení, byl počet cestujících tak minimální, že jejich poptávku stávající jízdní řády bohatě pokryjí,“ řekl Právu mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Aby se podle něho změnil jízdní řád metra, je potřeba týden příprav. „Není možné reagovat ze dne na den. Ale určitě se nyní bude jednat o tom, jak se bude integrovaná doprava organizovat do konce roku, jak po Novém roce,“ doplnil Drápal.
Pražský dopravní podnik čeká propad příjmu o 1,2 miliardy
Denní provoz metra, tramvají a autobusů je nyní postupně ukončován zhruba mezi 22.00 až 22.30. Současně s tím začínají vyjíždět noční linky tramvají i autobusů, které ovšem mají půlhodinové intervaly a jezdí po jiných trasách než linky denní. V porovnání s metrem se cesta přes město výrazně protáhne.
Prodlouženy byly po 21.00 také intervaly na páteřních železničních tratích. Rovněž intervaly metra a tramvají jsou delší, a to i přes den.
V pražském metru od letošního září ubylo několik milionů cestujících. Zatímco v září jich bylo přes 18,9 milionu, v říjnu to bylo necelých 13,5 milionu. V období od 1. do 18. listopadu jelo metrem asi 5,5 milionu lidí, proti stejnému období v říjnu to bylo o 3,6 milionu a proti září o 6,8 milionu lidí méně. Proti stejnému období loni v listopadu to je letos úbytek zhruba 12 milionů cestujících. Dopravní podnik jen počítá ztráty z jízdného.