Hlavní obsah

Lidé v Komořanech nabízejí radnici milion, aby zabránili stavbě závodníka Vavřince

V pražských Komořanech, u hranice přírodního parku Modřanská rokle - Cholupice chce bývalý zastupitel Prahy 7 a automobilový závodník Tomáš Vavřinec (ODS) postavit deset rodinných domů. Místním se to nelíbí. Vavřincova firma Proinvex slíbila radnici Prahy 12 příspěvek jeden milion korun. Lidé chtějí takové peníze dát také, aby stavbě zabránili.

Foto: Petr Janiš, Novinky

Prostor, kde má vyrůst deset domů, dva samostatné a čtyři dvojdomy.

Článek

O petici by ve středu by podle starosty Vojtěcha Kose (ODS) mělo jednat modřanské zastupitelstvo. Svůj plán přeplatit Vavřince už lidé podle obyvatelky přilehlého domu z dřívějšího developerského projektu Modřanský háj Ivany Slámové starostovi sdělili.

„Uspořádáme veřejnou sbírku. Starosta by měl předvést, koho starostou je. Zda obyvatel Prahy 12, nebo někoho jiného,“ řeka redakci Slámová.

Foto: Petr Janiš, Novinky

Obyvatelka ukazuje, kam se má navýšit terén v jedné z uliček mezi zahradami.

Kos však Novinkám sdělil, že jednat o příspěvcích musí z rozhodnutí zastupitelstva s investory, nikoli s lidmi. Proto s Vavřincem radnice uzavřela darovací smlouvu. „Přes to všechno se snažíme jednat s vlastníkem o odkupu pozemků. Hledáme cesty, jak se dohodnout. Sám jsem sousedům tohoto pozemku na osobním jednání navrhl, ať zkusí zvážit možnosti rozšíření svých zahrad a společný výkup, ke kterému by se pravděpodobně připojila i Praha 12. Nemůžeme však vykoupit celý stavební pozemek a nechat ho ladem bez výstavby,“ reagoval Kos.

Situace v místě je složitá, pozemky při ulici Revoluce jsou ve svahu, bezbariérový přístup je značně komplikovaný. Vavřincův projekt přímý bezbariérový přístup podle zastupitele Petra Běťáka (Praha 12 sobě) ještě zkomplikuje, ne-li znemožní.

Foto: Petr Janiš, Novinky

Bezbariérová přístupová cesta nesmí mít příliš velký sklon jako tato.

Svažitý terén podle místních znamená nutnost navyšování terénu pro Vavřincův projekt. Za ploty jejich domů by se měl terén zvýšit asi o 1,2 metru, aby tudy vedla cesta. „Neumím si to vůbec představit. Aby se sem lidé dostali, bude nutné zvýšit schody v přístupových cestách mezi současnými domy,“ uvedl jiný místní obyvatel Pavel Kořenář.

Foto: Novinky, Profimedia.cz

Tomáš Vavřinec na snímku z roku 2010

S projektem podle něho i podle Slámové nesouhlasí ani nikdo ze starousedlíků, ani z těch nových. Odpor místní spojil v jednu komunitu.

Jejich petice poukazuje na závaznou Územní studii Komořany, která připouští zástavbu jen v menší části Vavřincových pozemků, zbytek má podle ní zůstat zelený. Stejně prostor pojal připravovaný metropolitní plán. Projekt, který je v závěrečné fázi povolování, posuzovala v odvoláních už dvě ministerstva. Vzala však v potaz pouze nyní platný územní plán Prahy, nikoli územní studii pro rozvoj celých Komořan nebo plán metropolitní.

Foto: Petr Janiš, Novinky

Ani tato cesta není kvůli sklonu bezbariérová.

Studie, na níž participoval Institut plánování a rozvoje, předpokládá, že Komořany budou brzy mít 6500 obyvatel místo současných asi 2500. Rozvoj studie umístila hlavně do průmyslového areálu bývalé Sigmy, nikoli na úpatí kopce s rekreačním prostorem a se stezkami směrem na Točnou.

Závodník Vavřinec vstoupil v širší známost ne svými sportovními výkony, ale svou přítomností u tragické dopravní nehody u Slaného, kde se na R7 předjížděl s jiným účastníkem blízkého závodu. Vavřinec vyvázl bez trestu.

Soud potvrdil tři roky vězení za tragickou nehodu u Slaného

Krimi
Související témata:

Výběr článků

Načítám