Hlavní obsah

Lidé po vážné nehodě volali v Praze po světelné závoře, zastupitelé na ni kývli

Pražští zastupitelé na své poslední schůzi podpořili petici, ve které lidé z Troje žádali opatření, která by regulovala tranzitní dopravu, jež zahlcuje Trojskou ulici a zlepšila bezpečnost chodců. Hlavně dětí, které navštěvují některou ze čtyř škol, jež v ulici sídlí.

Doprava v Trojské ulici ve středu odpoledneVideo: Novinky

Článek

Na rozhraní Troje a Prahy 8 by se v brzké době měla objevit tzv. světelná závora, speciální semafor, který sníží počet aut projíždějících Trojskou. Obyvatele k aktivitě vyburcovala vážná dopravní nehoda letos v létě, kdy motorkář na přechodu srazil patnáctiletou studentku gymnázia. Dívka utrpěla mnohočetné zlomeniny a velmi vážné poranění hlavy.

„Od 17. června se na místě nic nezměnilo. Jediné, co přibylo, je několik příčných retardérů před přechody. Žádný radar, regulace. Jediné, co se naštěstí zlepšilo, je zdravotní stav naší dcery,“ obracel se na zastupitele tatínek zraněné slečny Josef Cícha.

Podle její babičky Ivy Hýskové ale retardéry a zelené sloupky situaci neřeší. „Jela jsem druhý školní den pro nejmladší vnučku do školy a celou dobu se na mě tlačil řidič tranzitu, evidentně nervózní, protože jsem jela povolenou rychlostí 30 a 40 km. Když jsme přijeli před školu, myslela jsem, že udělá to, co ten motorkář. Taky že ano. Vyjel do protisměru na přechodu,“ popsala svoji zkušenost. Volá po semaforech u přechodů, neboť věří, že červenou si řidiči netroufnou ignorovat.

Lidé vzali zoo útokem, v Praze i Olomouci zkolabovala doprava

Domácí

Trojskou, jež se vine mezi rodinnými vilami, si motoristi krátí cestu ze severu metropole do centra nebo naopak. Ve špičkách se štosují v kolonách. O víkendech se přidávají vozy návštěvníků trojské zoo. „Časté dopravní nehody, přestupky a nebezpečné situace jasně ukazují, že současný stav není udržitelný,“ stojí mimo jiné v petici, která čítá kolem 1300 podpisů. Ulice přitom není žádný hlavní tah.

Lidé ze sídliště Bohnice se ulicí dostávají do centra, používají ji ale i motoristé, kteří přijíždějí do Prahy odjinud a hlavní tahy jsou ucpané.

Podle trojského starosty Tomáše Bryknara (nez.) se Troja z výletního místa přeměnila na tranzitní městskou část. „Každý den stojí v Trojské, jediné průjezdní komunikaci, kudy jezdí i dvě linky MHD, dva až tři kilometry dlouhá kolona aut mířících hlavně do tunelu Blanka. Stojí v husté zástavbě rodinných domů, kde sídlí čtyři školská zařízení. Vystresovaní řidiči dělají nepředložené věci,“ přiblížil situaci starosta.

Foto: Lucie Fialová, Novinky

Lidé z Troje představili svoji petici na jednání zastupitelstva.

Náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti) ujistil, že některá opatření, jež by měla situaci napravit, se už řeší. Sliboval například příčné prahy, omezení rychlosti, dělicí ostrůvky. O měření rychlosti chce ještě jednat se šéfem pražských policistů. Semafory ale podle expertů situaci nepomůžou. „Se světelnou závorou souhlasím, zpracovává se návrh, jak to udělat co nejrychleji,“ konstatoval. Testovací provoz by měl trvat tři měsíce.

Praha 8 se bojí kolapsu

Proti jejímu zavedení se postavili Patrioti pro Prahu 8. „Zastupitelé hlavního města nevědí, že z Bohnic vedou dolů dvě cesty. Jedna do Troji a druhá do Kobylis. Vedení městské části Praha-Troja na návrh Prahy Sobě chce umístit do ulice K Pazderkám před serpentiny semafor, jenž by do Troji propouštěl jen tolik aut, aby se zde netvořily kolony. Jenže naše magistrátní hlavičky v barvách všech přítomných partají nenapadlo, že ty kolony vzniknou směrem do Kobylis, a to tak řádné, že zpoždění MHD bude v řádech hodin,“ reagoval na FB místostarosta Prahy 8 Jiří Vítek (Patrioti). Věc chce probrat na zastupitelstvu městské části.

Podle osmičkového radního Tomáše Slabihoudka (Společně pro Prahu 8) jde o stejný návrh, se kterým Praha 8 nesouhlasila v roce 2020. „A i nyní se domnívám, že přesouvání problému z jednoho místa na druhé není to správné řešení,“ reagoval a připomněl dopravní kolaps směrem ke Kobyliskému náměstí, který nastal před sedmi lety, kdy Troja umístila zákazovou značku s dodatkovou cedulí omezující ranní průjezd nad serpentýnami. Značka byla po jednom dni zneplatněna.

Semafor, úsekové měření a otevření Trojské, navrhla Praha 7 řešení dopravy v Troji

Domácí
Související témata:

Výběr článků

Načítám