Článek
Ukázalo to podle Josefa Richtra z vedení městské firmy nové zkoumání kloubů Libeňského mostu. Klouby inundačního mostu však vykazují trhliny, předvedl Richtr v úterý večer městskému výboru dopravy.
O uzavření inundačního mostu se rozhodlo předminulý čtvrtek, tedy ještě v den jeho prohlídky, zkoumal se kvůli nízkým teplotám. „Vyhodnocení provedl projektant, který o mostě věděl všechno,“ řekl Richtr.
Projektant pak navrhl, jak most provizorně podepřít, podle Richtra celkem čtyři varianty. Šlo o různé rozmístění vzpěr, výplň prostoru pod obloukem betonem nebo jiné přemostění. Rozhodnuto nebylo o žádné.
Kolik bude stát akutní oprava Libeňáku, se neví. Levnější variantu politici před lety zatrhli
„Z našeho pohledu jsou všechny velmi finančně a časově náročné,“ poznamenal Richtr.
Podle primátorova náměstka Zdeňka Hřiba (Piráti) by se současný inundační most měl brzy zbourat.
„Inundační most musí zůstat zavřený, nejde podepřít. Provizorní řešení tady není,“ uvedl Hřib. Zkoumání inundačního mostu má rada monitoringu provést ještě tuto středu.
Jeho předchůdce Adam Scheinherr (Praha sobě) připomněl, že také projekt rekonstrukce celého soumostí, na který běží v Praze 8 stavební řízení, počítá s nahrazením inundačního mostu v jeho původních rozměrech.
„S demolicí se stejně počítalo, je trochu nešťastné, že se musel uzavřít o pár měsíců dříve,“ řekl Scheinherr, podle něhož by bourací práce mohly začít na jaře.
Pokud by se inundační most nepodpíral a čekalo se na stavbu nového inundačního mostu, mohlo by to znamenat až několikaletou výluku tramvají mezi Holešovicemi a Libní.