Článek
Podstatná část konstrukce bude nahrazena „replikou“, která bude vycházet z původního návrhu architekta Pavla Janáka. Důvodem, proč se staví most nový, jsou nynější nároky na dopravní zatížení i požadovanou životnost. Z původního mostu zůstanou zachovány stávající pilíře, které budou vyztuženy.
Vedle zachování vizuálního stylu mostu slibují autoři návrhu i nové veřejné služby, které rekonstrukce soumostí přinese. „V podmostí také vznikne příležitost pro vznik kaváren, obchůdků a dalších služeb. Počítáme i s novými přístupy k řece,“ uvedl náměstek pro dopravu Zdeněk Hřib (Piráti).
Představujeme vám nově schválenou aktualizovanou architektonickou studii Libeňského soumostí. Jedná se o návrh architekta Petra Teje, kterého už znáte jako spoluautora Štvanické lávky. A i v tomto případě se máte na co těšit!
— Zdeněk Hřib (@ZdenekHrib) December 18, 2023
(2/5) pic.twitter.com/s3K3pE1kRl
Odhadovaná cena rekonstrukce 2,1 miliardy korun by se podle šéfa TSK Jozefa Sinčáka a ani podle aktualizované studie zásadně měnit neměla.
Betonové soumostí z roku 1928 spojující Holešovice a Libeň nikdy nebylo opravováno a dlouhodobě se nachází ve špatném technickém stavu podobně jako některé další mostní konstrukce v hlavním městě.