Článek
K uzavření pro tramvajovou dopravu přistoupila TSK ve čtvrtek večer na základě výsledků monitoringu. Konstrukci poškozené části mostu bude třeba podepřít.
„Inundační most zůstává zcela uzavřený pro všechny druhy dopravy. Harmonogram dalšího postupu budeme upřesňovat v příštím týdnu. Nyní musíme vyprojektovat a vyrobit konstrukci, kterou umístíme pod most. Bude se jednat o podobný princip, jako v případě mostu na Vltavské,“ uvedla v pátek mluvčí TSK Barbora Lišková.
Mostní konstrukce z roku 1928, která nikdy neprošla rekonstrukcí, je vzhledem ke svému stáří a špatnému technickému stavu citlivá zejména na nízké teploty. Ty jsou pro celkovou únosnost mostu zásadní.
Praha kvůli havarijnímu stavu narychlo uzavřela Libeňský most pro tramvaje
„Na základě sledování mostu v období dlouhotrvajících mrazů na začátku ledna 2024, kdy byl pozorován rozvoj poruch na mostě, byl iniciován projektantem dodatečný průzkum konstrukčního systému obloukového mostu,“ uvedla TSK s tím, že průzkum provedlo Vysoké učení technické v Brně.
Endoskopickou metodou byly odhaleny problémy v nosných prvcích.
Soumostí o délce 1200 metrů mezi Palmovkou a Holešovicemi by se mělo začít opravovat v roce 2026. Na jeho místě vznikne po mnohaletých debatách o tom, zda dojde k rekonstrukci, či ke zbourání mostu, replika vycházející z původního návrhu architekta Pavla Janáka.