Článek
Mluvčí Úřadu pro civilní letectví Vítězslav Hezký České televizi řekl, že pilot vypověděl, že letadlo začalo mít nad Českem technické problémy.
„V rámci toho letu došlo vlastně k poruše elektroinstalace. Tím pádem došlo k výpadku navigačních přístrojů,” řekl Hezký. Pilot se tak dostal do stresové situace.
Na Ruzyni přistálo letadlo z Německa, nekomunikovalo s dispečery

Pilot před přistáním nekomunikoval s dispečery letového provozu a se strojem Mooney M-20J s registrací OE-DSF přistál na ranveji, která je nyní kvůli opravě uzavřena. Nikdo nebyl zraněn a ani provoz letiště nebyl ohrožen.
Ani k vyslání vojenských gripenů, které startují kvůli ohrožení bezpečnosti, nebyl podle mluvčí generálního štábu Magdaleny Dvořákové důvod.
Gripeny k neznámému letadlu na Ruzyni nestartovaly. Podle armády nebyl důvod

Incidentem se zabývá ve spolupráci s Řízením letového provozu (ŘLP), letištěm a Úřadem pro civilní letectví také cizinecká policie.
Dvořáková poznamenala, že německý pilot letěl podle platných pravidel. Zároveň byl standardně monitorován jak na území Německa, tak na území ČR. V České republice byl po celou dobu pod dohledem Řízení letového provozu a armádního střediska ve Staré Boleslavi. Pravidla porušil až těsně u pražského letiště.