Článek
Letoun společnosti Smartwings letěl 22. srpna z řeckého ostrova Samos do Prahy. Stroji přestal během letu nad Egejským mořem fungovat levý motor, který se posádce nepodařilo znovu nastartovat. Letadlo pak pokračovalo v nižší letové hladině až do Prahy. Na palubě bylo 170 lidí.
ÚCL zahájil krátce po události vyšetřování letu. Po dopravci úřad požadoval dodání záznamů a vysvětlení k letu, které Smartwings doručil minulý čtvrtek. „Interní setření potvrdilo, že se nejednalo o systémovou chybu,“ uvedla tehdy společnost bez dalších podrobností. Hezký ve čtvrtek řekl, že z vysvětlení, které dopravce úřadu minulý týden předal, vyplývá, že mělo jít o chybu posádky.
Smartwings zopakoval své předchozí vyjádření o výsledcích svého šetření a oznámil, že v souvislosti s případem přijal dodatečná opatření, která by do budoucna měla zamezit podobným situacím.
Letecký úřad v minulých týdnech uvedl, že v případech, kdy se letadlu porouchá jeden z motorů, je obvyklým řešením nouzové přistání na nejbližším letišti. Jde především o preventivní postup pro případ, kdyby přestal fungovat i druhý motor. Dopravce krátce po události bezpečnostní pochybení odmítl s tím, že posádka postupovala v souladu s bezpečnostními i provozními předpisy.
Případ v současnosti vedle ÚCL řeší také Ústav pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod. Výsledky šetření obou úřadů se dají očekávat v horizontu několika měsíců. V případě zjištěného pochybení může být se členy posádky nebo společností zahájeno například správní řízení, v krajním případě i podáno trestní oznámení.