Článek
Uzavírka, a tím pádem omezení provozu na cyklotrase A25 prý ale zatím není nutné. „V průběhu diagnostického průzkumu byl zjištěn kritický stav konstrukce, který vyžaduje okamžité kroky k zajištění bezpečnosti,“ konstatovala mluvčí společnosti Barbora Lišková.
Průzkum, který probíhal od března do května, odhalil otevřenou trhlinu mezi dílci předepjatého nosníku v polovině rozpětí hlavního pole v západní větvi.
Důkladné zkoumání a statické výpočty potvrdily, že se můstek nachází ve stavebním stupni VII – havarijní, a proto je nutné bezodkladně provést kroky k zajištění bezpečnosti.
Jen trochu šťouchli a spadlo to. V Praze bourají část Libeňského mostu
Prvním krokem bylo podle Liškové omezení zatížení. Na místě se objevily dopravní značky omezující zatížitelnost na 120 kg/m2 v poškozené západní větvi. Východní část zůstává bez omezení.
Instalace provizorního podepření potrvá od 27. do 31. května. Během stavby se doprava pod mostem v ulici Pod Krejcárkem ve směru z centra zúží do jednoho jízdního pruhu. Od 31. května se vrátí do dvou jízdních pruhů.
Podpěra zůstane do doby zbourání nosné konstrukce. „Během provizorního podepření bude průběžně monitorováno otevírání spáry/trhliny a prováděny budou i pravidelné mimořádné prohlídky podepření i samotné nosné konstrukce lávky,“ dodala Lišková.
Do 31. května 2025 bude nutné demontovat havarijní západní část konstrukce a nahradit ji novou. Probíhá zpracování projektové dokumentace pro 2. etapu oprav, která zajistí trvalé řešení a umožní obnovit plný provoz na lávce.