Hlavní obsah

Lanovkové přemostění Špindlerova Mlýna dostalo zelenou

Projet přemostění Špindlerova Mlýna soustavou lanovek s centrálním terminálem u vodní nádrže Labská dostal od krkonošského města zelenou. Záměr společnosti Melida totiž nyní schválili zastupitelé města.

Foto: Melida, Novinky

Místo u vodní nádrže Labská, kde bude centrální odbavovací terminál.

Článek

„Projekt dostal zelenou,“ potvrdil starosta Špindlerova Mlýna Martin Jandura (nezávislý).

Většina špindlerovských zastupitelů zprvu požadovala postavit spolu s desetimístnou kabinou do areálu Medvědín a šestimístnou sedačkou do Svatého Petra parkovací dům pro skoro 230 aut.

Na tom se před časem zadrhla jednání mezi městem a Melidou, ačkoliv všem bylo jasné, že kvůli rozvoji města se budou muset dohodnout. A k tomu nyní došlo.

Parkovací dům bude později

Stavbu parkovacího domu však musela společnost Melida odložit kvůli neúměrně zvýšeným nákladům.

„Parkovací dům přijde na řadu v další etapě výstavby,“ shodli se starosta Jandura a šéf špindlerovského Skiareálu René Hroneš.

Parkovací dům přijde na řadu v další etapě výstavby
starosta Jandura a šéf Skiareálu Hroneš

„Projekt lanovkového propojení Špindlu vznikal v době, kdy byl svět doslova úplně jiný. Enormní nárůst cen neumožní v souvislosti s makroekonomickými faktory stavbu parkovacího domu zároveň s lanovkami,“ podotkl.

„Na funkčnost projektu, jenž zajistí pohodlnou dopravu vzduchem z jednoho místa do špindlerovských areálů, to nebude mít žádný vliv,“ dodal Hroneš.

Foto: Melida, Novinky

Odbavovací terminál lanovek měl být původně na střeše parkovacího domu

Stanice lanovek nebude na střeše parkovacího domu, jak se plánovalo, nýbrž na úrovni terénu u rozlehlého parkoviště při vjezdu do města.

Parkovací dům později vyroste v těsném sousedství centrálního terminálu. Bude skromnější, bez rozlehlé restaurace a sítě obchodů.

Vizionářský projet

Projekt kompatibilní, lanovkami propojené lyžařské arény původně reprezentoval částku 650 milionů korun.

Cena postupně narostla na více než dvojnásobek, což je příliš i pro společnost Melida, jakožto odnož společnosti Tatry Mountain Resorts, propojené s finanční skupinou J&T Group.

„Myšlenka lanovkového propojení špindlerovských areálů se datuje od 90. let minulého století. Přípravné projekční práce začaly v roce 2006,“ přiblížil předseda představenstva společnosti Melida Čeněk Jílek.

Jde o vizionářský projekt. Vzdušným propojením předčí Špindlerův Mlýn veškerou tuzemskou konkurenci
předseda představenstva společnosti Melida Čeněk Jílek

„Jde o vizionářský projekt. Vzdušným propojením předčí Špindlerův Mlýn veškerou tuzemskou konkurenci,“ dodal.

Dočasný výpadek parkovacího domu neovlivní dopravní situaci ve Špindlerově Mlýně, kde v turistických špičkách občas dochází k dopravním kolapsům.

„Než dojde k plné realizaci lanovkového projektu vzniknou další parkovací plochy,“ podotkl Hroneš. Lanovky umožní pendlovat nad Špindlem po lanech namísto skibusy nebo auty.

„Začínáme promítat úpravy do projektové dokumentace a jednat s městem o pozemcích. Stavbu musíme kvůli stále vyšším cenám maximálně urychlit,“ říká Hroneš.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám