Hlavní obsah

Lanovkové přemostění Špindlerova Mlýna dostalo zelenou

Projet přemostění Špindlerova Mlýna soustavou lanovek s centrálním terminálem u vodní nádrže Labská dostal od krkonošského města zelenou. Záměr společnosti Melida totiž nyní schválili zastupitelé města.

Foto: Melida, Novinky

Místo u vodní nádrže Labská, kde bude centrální odbavovací terminál.

Článek

„Projekt dostal zelenou,“ potvrdil starosta Špindlerova Mlýna Martin Jandura (nezávislý).

Většina špindlerovských zastupitelů zprvu požadovala postavit spolu s desetimístnou kabinou do areálu Medvědín a šestimístnou sedačkou do Svatého Petra parkovací dům pro skoro 230 aut.

Na tom se před časem zadrhla jednání mezi městem a Melidou, ačkoliv všem bylo jasné, že kvůli rozvoji města se budou muset dohodnout. A k tomu nyní došlo.

Lana, která mají propojit Špindlerův Mlýn, se zadrhla na parkovacím domě

Domácí

Parkovací dům bude později

Stavbu parkovacího domu však musela společnost Melida odložit kvůli neúměrně zvýšeným nákladům.

„Parkovací dům přijde na řadu v další etapě výstavby,“ shodli se starosta Jandura a šéf špindlerovského Skiareálu René Hroneš.

Parkovací dům přijde na řadu v další etapě výstavby
starosta Jandura a šéf Skiareálu Hroneš

„Projekt lanovkového propojení Špindlu vznikal v době, kdy byl svět doslova úplně jiný. Enormní nárůst cen neumožní v souvislosti s makroekonomickými faktory stavbu parkovacího domu zároveň s lanovkami,“ podotkl.

„Na funkčnost projektu, jenž zajistí pohodlnou dopravu vzduchem z jednoho místa do špindlerovských areálů, to nebude mít žádný vliv,“ dodal Hroneš.

Foto: Melida, Novinky

Odbavovací terminál lanovek měl být původně na střeše parkovacího domu

Stanice lanovek nebude na střeše parkovacího domu, jak se plánovalo, nýbrž na úrovni terénu u rozlehlého parkoviště při vjezdu do města.

Parkovací dům později vyroste v těsném sousedství centrálního terminálu. Bude skromnější, bez rozlehlé restaurace a sítě obchodů.

Vizionářský projet

Projekt kompatibilní, lanovkami propojené lyžařské arény původně reprezentoval částku 650 milionů korun.

Cena postupně narostla na více než dvojnásobek, což je příliš i pro společnost Melida, jakožto odnož společnosti Tatry Mountain Resorts, propojené s finanční skupinou J&T Group.

„Myšlenka lanovkového propojení špindlerovských areálů se datuje od 90. let minulého století. Přípravné projekční práce začaly v roce 2006,“ přiblížil předseda představenstva společnosti Melida Čeněk Jílek.

Jde o vizionářský projekt. Vzdušným propojením předčí Špindlerův Mlýn veškerou tuzemskou konkurenci
předseda představenstva společnosti Melida Čeněk Jílek

„Jde o vizionářský projekt. Vzdušným propojením předčí Špindlerův Mlýn veškerou tuzemskou konkurenci,“ dodal.

Dočasný výpadek parkovacího domu neovlivní dopravní situaci ve Špindlerově Mlýně, kde v turistických špičkách občas dochází k dopravním kolapsům.

„Než dojde k plné realizaci lanovkového projektu vzniknou další parkovací plochy,“ podotkl Hroneš. Lanovky umožní pendlovat nad Špindlem po lanech namísto skibusy nebo auty.

„Začínáme promítat úpravy do projektové dokumentace a jednat s městem o pozemcích. Stavbu musíme kvůli stále vyšším cenám maximálně urychlit,“ říká Hroneš.

Budova Pětiletky v centru Špindlerova Mlýna jde k zemi. Načerno

Domácí
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám