Článek
Vysoké byly náklady především v roce 2009, kdy dosáhly částky 102,9 miliónu korun. "Při předpokládané ceně 15 000 korun (částka 2000 korun za hodinu rozhodně není málo a je to cena tržně přijatelná) to znamená, že v roce 2009 pro podnik pracovalo každý den v průměru přes 27 konzultantů. To je více lidí, než má představenstvo a dozorčí rada dohromady," uvádí se ve výtahu z analýzy, který má ČTK k dispozici.
Vysoké byly náklady především v roce 2009, kdy dosáhly částky 102,9 miliónu korun. "Při předpokládané ceně 15 000 korun (částka 2000 korun za hodinu rozhodně není málo a je to cena tržně přijatelná) to znamená, že v roce 2009 pro podnik pracovalo každý den v průměru přes 27 konzultantů. To je více lidí, než má představenstvo a dozorčí rada dohromady," uvádí se ve výtahu z analýzy, který má ČTK k dispozici.
Stoprocentním vlastníkem podniku je Praha. "Co se týká hospodaření dopravního podniku, tak my jsme, když jsem ještě působil v dozorčí radě, velmi dbali na naprostou transparentnost a hospodárnost," reagoval v úterý na výsledky analýzy v České televizi náměstek primátora Karel Březina (ČSSD).
V letech 2007 až 2010 působil také jako předseda dozorčí rady dopravního podniku. K vysokým částkám pro poradce dodal: "Podle mých informací jsou to především konzultace na velké projekty typu stavba metra A".
Servisní služby se prodražily, odměny rostly
Analýza porovnávala také náklady na opravy a údržbu v posledních letech. Přestože podnik tyto činnosti vyvedl mimo firmu s cílem snížit náklady a zefektivnit provoz, výdaje na tyto účely se podle analýzy každoročně navyšovaly. Celkové náklady na externí opravy v roce 2008 činily 915,5 miliónu korun, loni dosáhly částky 1,686 miliardy korun. Vyvedení činností mimo podnik tedy nebylo výhodné. Podle analýzy by si outsourcingy v dopravním podniku zasloužily forenzní audit.
Analýza porovnávala také náklady na opravy a údržbu v posledních letech. Přestože podnik tyto činnosti vyvedl mimo firmu s cílem snížit náklady a zefektivnit provoz, výdaje na tyto účely se podle analýzy každoročně navyšovaly. Celkové náklady na externí opravy v roce 2008 činily 915,5 miliónu korun, loni dosáhly částky 1,686 miliardy korun. Vyvedení činností mimo podnik tedy nebylo výhodné. Podle analýzy by si outsourcingy v dopravním podniku zasloužily forenzní audit.
Analýza porovnávala také náklady na opravy a údržbu v posledních letech. Přestože podnik tyto činnosti vyvedl mimo firmu s cílem snížit náklady a zefektivnit provoz, výdaje na tyto účely se podle analýzy každoročně navyšovaly. Celkové náklady na externí opravy v roce 2008 činily 915,5 miliónu korun, loni dosáhly částky 1,686 miliardy korun. Vyvedení činností mimo podnik tedy nebylo výhodné. Podle analýzy by si outsourcingy v dopravním podniku zasloužily forenzní audit. Analýza upozorňuje rovněž na to, že od roku 2008 neodůvodnitelně vzrostly náklady na odměny členům statutárních orgánů. Do roku 2008 postupně klesaly na částku 1,59 miliónu korun ročně. Poté se ale začaly zvyšovat až na loňských 2,74 miliónu korun.
Analýza porovnávala také náklady na opravy a údržbu v posledních letech. Přestože podnik tyto činnosti vyvedl mimo firmu s cílem snížit náklady a zefektivnit provoz, výdaje na tyto účely se podle analýzy každoročně navyšovaly. Celkové náklady na externí opravy v roce 2008 činily 915,5 miliónu korun, loni dosáhly částky 1,686 miliardy korun. Vyvedení činností mimo podnik tedy nebylo výhodné. Podle analýzy by si outsourcingy v dopravním podniku zasloužily forenzní audit. Analýza upozorňuje rovněž na to, že od roku 2008 neodůvodnitelně vzrostly náklady na odměny členům statutárních orgánů. Do roku 2008 postupně klesaly na částku 1,59 miliónu korun ročně. Poté se ale začaly zvyšovat až na loňských 2,74 miliónu korun.