Článek
„Byla vybudována dvojice eskalátorů s tím, že jeden pojede směrem nahoru, to znamená z podchodu směrem k autobusovým zastávkám, a druhý eskalátor pojede směrem od zastávek do podchodu,“ vysvětlila mluvčí DPP Aneta Řehková.
Náklady měly být odhadem 33 miliónů korun, finální částka však podle Řehkové ještě není vyčíslena.
Čtyři nové stanice metra A včetně Nádraží Veleslavín se otevřely v dubnu 2015. Zároveň od Nádraží Veleslavín začaly jezdit autobusy na letiště, které předtím jezdily z Dejvické. Eskalátory na povrch v nové stanici ovšem trochu nelogicky chyběly.
Podle Řehkové se s nimi původně nepočítalo kvůli tomu, že stanice v době otevření neměla být tak důležitým dopravním uzlem při cestě na letiště, protože už cestujícím měla sloužit modernizovaná trať z Prahy na Kladno.
Kvůli tomu tady čas od času pomáhali turistům s kufry portýři nebo si museli lidé poradit sami.
„Nádraží Veleslavín je nyní tranzitní stanicí při cestě na letiště a byla samozřejmě chyba, že nebyla již dříve vybavena eskalátory. Jsem ráda, že se nám to společně s dopravním podnikem podařilo napravit. Pro cestující je to zásadní krok směrem k lepšímu komfortu v pražské městské hromadné dopravě,“ řekla pražská primátorka Adriana Krnáčová (ANO).
V pátek jsou v podchodu metra informátoři, kteří směřují cestující mířící na starou autobusovou zastávku k eskalátorům, nad nimiž je zastávka nová.
„Jsem ráda, že tu konečně jezdící schody jsou, nebylo mi příjemné se pokaždé s kufrem tahat. Zvláště pro starší lidi to bylo namáhavé,“ svěřila se Novinkám jedna z cestujících.
„Já jsem vždycky měl krosnu, ale i tak jsem rád, že tu schody konečně jsou,” přitakal jiný cestující.